Zaawansowane szukanie.

Moje trupki r19 i Safrane
Autor Wiadomość
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 10:28   Moje trupki r19 i Safrane

Witam

Mam na imię Tomek

moja skromna flota:

Renault r19 3d 2.0 16V 147HP 1995r (silnik megane F7R)
Renault r19 Cabrio 2.0 16V 147HP 1992r (silnik megane F7R)
Renault Safrane 2.9 V6 194HP 2000r (L7X + manual z laguny)


Miałem jeszcze r19 5d z 1.8 16V 136HP 1994r ale zakończyła żywota+
Miałem też Safrane 2.0 N7Q 136HP 1998r, sprzedałem bo marzyło mi się V6 a to było jedyne auto we flocie z którego byłem w stanie zrezygnować

Ola jeździ Renault Safrane 2.5 20V 165HP 1996r (N7U + manual)
Rodzice jeżdżą Dacią Sandero 1.5 Dci 2008r, mieli lagune 1 1.9 Dci 2000r
Rodzice Oli jeżdżą laguną 2 i traficiem

Więc jakby co to mam jako takie pojęcie o (przynajmniej starszych) pojazdach spod znaku rombu :)

















Swoje auta serwisuje sam, w warsztatach tylko zakładam opony, robię zbieżność i nabijam klimę, więc możliwe, że będę aktualizował temat raz na jakiś czas, ale ostatnio rzadko robię fotki z prac przy autach. Kiedyś miałem więcej zapału i prace przy moich r19 były dobrze obfocone :)

Swoje V6 kupiłem od forumowicza, było już po przekładce na manual. Auto miało być cycuś glancuś a wyszło jak zwykle i uważam, że przepłaciłem, napaliłem się bo chciałem V6 i mnie to zgubiło, ale to już nieistotne, było minęło, widziały gały co brały. Było ładne wypolerowane, czyste i zadbane, miało dużo zalet (nowa szyba podgrzewana przód, zrobiona przekładka na manual, zderzak biturbo w zestawie, mimo wszystko dużo rzeczy porobionych) i sporo wad, które sukcesywnie likwiduje

Od kupna wymieniłem chłodnicę na nową bo "wybuchły" na łączeniu te plastikowe zbiorniki, uszczelniacze w maglownicy bo cała podłoga aż była mokra od jazdy, drążki, końcówki drążków, tuleje w maglownicy bo były rozlecone i stukało. poskładałem wnętrze, uzupełniłem połamane, brakujące rzeczy, wymieniłem lusterka bo były od wersji bez pamięci, wymieniłem zacinający się rozrusznik i kompletny wydech razem z łącznikiem tych na sprężynach (wspawałem reperaturke), srodkowy i końcowy dopasowany z 2.5, początek to uniwersalna wstawka o wyglądzie katalizatora i średnicy przelotu 60mm, dalej jest 55mm. Założyłem kanapę elektryczną z PH1 i przerzuciłem na nią skóre z ph2, założyłem gałke zmiany biegów skórzaną nową od jakiejś dacii albo clio, wymieniłem wykładzine bagażnika na taką bez zmieniarki, załozyłem tunele z initiale paris (były brązowe, przemalowałem na szaro pod kolor foteli), założyłem część drewienek (reszta wciąż czeka), w tunel wpasowałem MEDIANAVA czyli nawigację fabryczną renault pochodzącą z renault captur, plus sterowanie z kierownicy Wymieniłem panel nawiewów i nawigacji fabrycznej bo był połamany, uruchomiłem tempomat (po przekładce na manual nie działał), Wymieniłem kompletny wysprzęglik z pompą bo się zacierał i pedał latał góra dół robił co chciał (sprzęgło chodzi teraz dużo lżej, ale brakuje do ideału), borykałem się z wysoką temperaturą płynu chłodniczego i nie wyrabiającym układem, zapewniony przez sprzedającego o wymianie kompletu rozrządu z pompą dopiero po wymianie wszystkiego dookoła łącznie z czujnikami i termowłącznikiem, zabrałem się za pompe wody, która okazała się nie mieć już łopatek, do tego była założona z v6 ale laguny 2 i zaklejona silikonem zeby uszczelnić brakujące kilka mm na średnicy. Zatem wpadł nowy rozrząd z pompą DOLZ - tym razem już właściwą. Wymieniłem komputer silnika na ten z laguny w manualu (zupełnie inna jazda i oddawanie mocy, płynnie bez szarpnięć, na kompie z automata coś mi ciągle nie pasowalo), dopasowałem do niego Immo z safrany i dwa kluczyki radiowe (do auta dostałem tylko kluczyk scyzoryk bo orginalne kluczyki zaginęły). Wymieniłem antene na orginalną, bo był jakiś długi bat. Ustawiłem tylne drzwi pasażera, bo szafa dostała kiedyś w słupek i nikt sobie najwyraźniej nie umiał z tym poradzić, zrobiłem zbieżność, wywaliłem koła 18 cali bo każde miało inaczej zjechany bieżnik i tłukło, znosiło szumiało, darło tylne nadkola przez za niskie ET, tego w połączeniu z luzami na maglu i drążkach nie mogłem znieść, wpadły 17 cali Silverstony z Laguny 2 a 18 cali zamieniłem z kolegą na 16 cali z rocznymi oponami na przodzie i założyłem do jeszcze wtedy mojego 2.0. Wywaliłem 3/4 instalacji gazowej, padl mi sterownik, to przy okazji wymiany sterownika zrobiłem nowe odwierty na wkrętki, wpadły nowe wtryskiwacze barracudy, reduktor ACr01 czerwony do 250km, filtry, węże, przejrzałem wiązki i założyłem nowy sterowniki STAG 300 ISA2. Postawiłem pionowo wycieraczkę tylną na ramieniu z laguny 1. Na pewno jeszcze o czymś zapomniałem.

Odkładam na półkę w garażu co miesiąc jakieś nowe części do SAFRANY, żeby zrobić większą ilość rzeczy na raz i nie odczuć tego mocno po kieszeni.

W planach mam wymienić sprzęgło bo ciężko chodzi i brzęczy tłumik drgań przy ruszaniu (leży już zregenerowane z obiciem podobno kevlarowym), wszystkie 4 łożyska w kołach, poduszkę pod silnikiem, cewke zapłonową (orginał kupiony nowy okazyjnie), świece, kable zapłonowe, tarcze przednie i klocki (ATE 308mm z laguny 2), skórzane boczki z initiale i reszta drewienek. Czeka też zderzak od biturbo, tylko ma wstawiony siatex z allegro, co mnie nie zadowala, muszę w końcu wykombinować kratkę o wyglądzie seryjnym i jakieś halogeny co by się wkomponowały. Musze dospawać w końcu końcówkę tłumika, kupiłem bo mi się spodobala i nie zdąrzyłem wspawać przez zlotem letnim i tak leży. Muszę wymienić tylny mechanizm wycieraczki bo zdechł i zobaczyć czemu spryski lamp nie pryskają mimo, że chodzą luźno to nie słychać pompki. Marza mi się koła 18" model Pleiades z Espace IV i uzupełnienie skór kokpitu z initiali (szczególnie chodzi o trudno dostępny schowek. Musze zrobić konserwację, bo po zakupie porobilem tylko profile zamknięte i czymś ala fluidol wypsikałem łączenia na kielichach gdzie lubią gnić.

pozdrawiam
_________________

 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 774
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-01-18, 10:54   

Super robota. Niech służą na lata!
Dbaj o cabrio, ono może być całkiem sporo warte już za kilka lat.
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1816
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2018-01-18, 11:14   

Ładne ! Szczególnie R19 .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 13:40   

Cabrio rocznie robi zakres od 500km do 2000km w porywach

Czarna to moja zabawka do startów spod świateł i robienia wstydu "beemką", bo te około 150 koni w lekkiej budzie potrafi niejedno nowsze/lepsze auto objechać :) jeżdże nią docyć często, czasem zastępuje kombi, ale w planach mam grubszy remont blacharki, polakierować co nieco, uzupelnić o zbierane od dawna graty, rarytasy, wstawić klimę, którą już mam naszykowaną (zrobić skrzyżowanie klimy megane i r19, a wiem ze sie da bo już Miśkowi_pt robiłem do takiej "hybrydy wiązkę elektryczną) a potem schować do garażu jak cabrio :)

Safrane dojeżdżam do pracy, chociaż nie jest to najbardziej ekonomiczne auto do tego celu :)
_________________

 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1816
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2018-01-18, 13:42   

To tak jak moja biała . Tylko na rodzinne wypady za miasto lub do Kazimierza :cwaniak:
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 467
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2018-01-18, 14:08   

lesiu11 możesz dokładniej objaśnić gdzie na łączeniach gniją kielichy?
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1652
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 14:08   

Szacunek :ok: Jestem pełen podziwu dla zapału i umiejętności.Tomek tak trzymaj :super:
_________________

 
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 14:15   

Lukasz737, tylne kielichy, od góry gdzie przykręca się poduszkę amortyzatora. Ten cały kielich jest wciśnięty od strony nadkola i zgrzany, tam gnije, szczególnie od strony szyby, widać po zdjęciu parapetu półki tylnej. Safrane i korozja to temat rzeka, trzeba się z tym pogodzić, nauczyć żyć albo zaopatrzyć jak ja w spawarke i walczyć :)

I tak najpierw gnije podłużnica koło końcowego tłumika.... i to od środka, a jak wyjdzie na wierzch to już może być za późno i nie być do czego spawać....
_________________

 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2018-01-18, 14:27   

Jaką chłodnicę włożyłeś ?
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 14:39   

https://www.czesciauto24.pl/van-wezel/7145173

taką, ale nie pamiętam czy tego producenta, w każdym razie w tym sklepie wysyłkowym.
_________________

 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 14:42   

https://www.iparts.pl/cze...848-440461.html

odkręcasz zaślepkę i wkręcasz termowłącznik, wszystko pasuje nic sie nie gotuje (nie bardziej niż orginał, jestem tego pewien)
_________________

 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 774
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-01-18, 16:31   

Super się czyta takie posty :D
Napisz więcej zwłaszcza o staruszkach jak będziesz miał wolną chwilę.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2018-01-18, 18:25   

Szacun stary, widać że trochę pieniędzy to pchasz w te auta. Safrane ładne jak to safrane, ale R19 z F7R - to poezja. Chętnie bym kiedyś tego posłuchał, bo to jak ten silnik się wkręca na obroty to masakra - nie robią już takich.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-01-18, 22:26   

Nie jest tak źle z tym wkładaniem pieniędzy, z reguły jest tak, że odkładam wszystko w czasie, żeby nie bolało, zbieram części, staram się kupować jak jest okazja, ustalać jakiś plan w głowie na to, lub chociaż zamysł i powoli do tego dążyć. Jakbym chciał tak szaleć i zlecać wszystko w warsztacie, to na pewno nie byłbym w stanie utrzymać tych trupków :)

A prawda jest taka, że mam sam do siebie żal, że wkładam pieniądze w te auta, bo nie mam ich w nadmiarze, ale to pewnego rodzaju uzależnienie, nie mogę przestać.... może z czasem mi się uda wyluzować... ale póki co w mojej głowie jest za dużo projektów i za dużo do zrobienia :)
_________________

 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1816
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2018-01-18, 22:45   

lesiu11 naprawdę dobrze to wygląda. Żadna praca nie idzie na marne .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-04-15, 20:12   
















_________________

 
 
mruczek 
Organizator zlotu



Safrane: 2000r.,PH2 2.5 20V
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 531
Skąd: Białoborze

Wysłany: 2018-04-16, 07:40   

elegancko... :)
_________________
Safrane 2.5 20V
 
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-06-10, 18:34   

Kupiłem szafce takie kółka :)
_________________

 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2018-06-10, 18:42   

Espace 18 cali :) Ladne!
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 460
Skąd: Legnica

Wysłany: 2018-06-10, 19:04   

mam zderzak od biti do założenia a z silverstonami mi sie nie zgrywa :)

to model pleiades
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo