Zaawansowane szukanie.

BITURBO z OLX
Autor Wiadomość
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2017-07-19, 08:00   

artho napisał/a:

a czemu?


tylko takie wychodziły z fabryki.

SURU napisał/a:
A jak z dostępem do części .

ślimaki można oddać do regeneracji, więc to nie problem. Największa bolączka to skrzynia która padała prawie w każdej i często była zamieniana na pk7 z quadry.
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 775
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-07-19, 08:52   

ok, bo Pk7 to były w 3.0 V6 wolnossącym tak?
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 452
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-07-19, 09:43   

artho, w quadrach takich jak ma Jacek
_________________

 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2017-07-19, 11:34   

Rozbierałem obydwie, paradoksalnie biti z PK7 będzie lepiej przyśpieszało na 5 biegu :)

PK9 nie jest ani mocniejsza ani lepsza. Po prostu taki przesąd. 99% części jest wspólnych dla tych skrzyń.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
lesiu11 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH2, 2.9 V6 24V, manual
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 452
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-07-19, 11:43   

pk7 na pewno będzie mniej zajechana :)
_________________

 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-19, 21:40   

Byłem, oglądałem, odpaliłem, ale nie jeździłem.
Generalnie sprowadzona ze Szwajcarii około 2000roku, obecny właściciel kupił ją 4 lata temu jako inwestycję i mówi że zrobił nią może 5km. Tak pięć!
Jutro powrzucam zdjęcia i filmy i opiszę coś dokładniej, bo dziś z telefonu to tak średnio...
 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2017-07-19, 22:19   

Coś tam mocno stuka w głowicy, a pamiętajmy że tam jest regulacja luzów ręczna. Nie ma hydrauliki. Rozrządu nie słyszę, ale może tel przekłamuje.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-20, 09:33   

Przed kompem to można się rozpisać :)
Podjechałem pod adres z ogłoszenia bez żadnego telefonu maila czy jakiegokolwiek innego kontaktu. Salon SsangYong, wbijam i mówię że szukam Renault Safrane Biturbo. Facet zrobił wielkie oczy i stwierdził że musi się zapytać. Wykonał telefon do właściciela biti (to może być też właściciel salonu) i się dowiedział że samochód stoi z tyłu, otwarty a kluczyki w środku.
Oczywiście zacząłem zwykłe pytania, ale na to człowiek powiedział że on zadzwoni do właściciela to z nim pogadam.
Przez telefon właściciel stwierdził że jest on sprowadzony chyba z Belgii (a może Szwajcaria, mogłem pomylić), ma kartę pojazdu więc było to po 99 roku. On ją kupił około 4 lata temu jako inwestycję kapitału i przez ten czas nie zrobił nią więcej niż 5km. Jak zacząłem wypytywać o skrzynię, aktywne zawieszenie, to stwierdził że wiem więcej niż on. W sumie nic konkretnego się od niego nie dowiedziałem, oprócz tego że pokrowiec na garnitur ma w domu.

Lakier z bliska wygląda jak by ktoś ją zalał czymś tłustym. Właściciel powiedział że ona jest pokryta jakąś pastą zabezpieczającą lakier.

Po tej rozmowie facet, który mnie zaprowadził do biti stwierdził że wraca do salonu. Kluczyki w stacyjce, żebym sobie odpalił, przejechał się itd.

Obfotografowałem ją w najważniejszych miejscach.

Nie wiem jaki to symbol skrzyni. Na zdjęciach widać więcej napisów niż na żywo byłem w stanie przeczytać. Tabliczka czysta bo palcem wytarłem.



pod maską w sumie nic ciekawego nie wypatrzyłem, oprócz tego że aktywne zawieszenie kończy się na kabelkach i w amorku już nie ma w co wtyczki wetknąć


Na tylnym lewym słupku coś tam się chyba działo


W bagażniku podłoga nie jest równa, tylko tył ma niżej. U Reda jest cała płaska, ale nie wiem dlaczego to tak jest.




Osprzęt od aktywnego widać że jest



wydech kończy się na tłumiku środkowym, który też jest w stanie agonalnym


Przed lewym tylnym kołem widać rdzę i nie wygląda to dobrze, ale nie podejmuję się osądzać




z prawej wygląda to lepiej




Jeszcze kontrola jak to wygląda pod siedzeniami






Na koniec nagrałem dwa filmy:
https://youtu.be/W_l37IdyU6c
https://youtu.be/KEkvUovTd-I


Ogólne wrażenie jest takie że jest to Biturbo Baccara... Tylko co dalej?
Nie znając historii, po tak długim postoju, żeby to reanimować do stanu sensownego to trzeba by wyłożyć porządny worek pieniędzy.
Wydaje się to w miarę dobrą bazą żeby odrestaurować, ale to raczej nie na kieszeń przeciętnego człowieka.
Cena 25k to co najmniej o 10 za dużo jak na taki stan.

P.s. jeżeli chodzi o opis wyposażenia w ogłoszeniu, to zwróciłem na to uwagę właścicielowi. Stwierdził że on zlecił wystawienie ogłoszenia sekretarce. A że ona się nie zna, więc jak jej powiedział że full opcja to zaznaczyła wszystko co tylko było możliwe :D
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2017-07-20, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 775
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-07-20, 10:32   

Połowa sukcesu, że odpala i to całkiem ładnie.
A reszta faktycznie czeka na ogromny worek pieniędzy i poprawka.. - już nie wierzę w kilka miesięcy - raczej kilka lat trzeba by zrobić z tego cudo.

Ale w sumie.. za dajmy na to 10-20 lat to właśnie BiTi będzie tym prawdziwym smaczkiem a nie inne Safi.. :|
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2017-07-20, 13:23   

Kurde, szkoda, że nie zrobiłeś zdjęcia" tabliczki", to byśmy wiedzieli czy prawdziwa Baccarat i resztę informacji....
_________________
siemiondariusz4
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-20, 13:27   

A to żaden problem, jutro podjadę i zrobię :)
 
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2017-07-20, 14:31   

Cytat:


Jakby Pk7 była dobra do Biti, to by nie produkowałi Pk9, prawie 100 koni różnicy, nie pojeździsz długo, chyba że będziesz jeździł jak dziadek hihihihi.
Pewnie jacyś kombinatorzy zmieniali pk9 na Pk7, i tego nie da się okiem rozpoznać, bo ten sam karter...
Jedynie na autostradzie...Pk7 nie pojedzie więcej jak 225 max, Pk9 260/265:)
Możesz jeszcze sprawdzić na spoko:
Wejdź na 1000obr/min i na Pk7 =36,...km/h
Pk9=44,...km/h.
Aby nie zrobić się w konia, wiedzcie, że prawdziwa Biti, skrzynia była wymieniana w Renault tylko przez Pk9...
I najważniejsze; skrzynia Pk9 jest o dużo cięższa od Pk7, bo musiała być robiana tak, aby wytrzymać 300koni, i tak zmniejszyli na 268...
_________________
siemiondariusz4
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2017-07-20, 14:35   

patrys4891 napisał/a:
A to żaden problem, jutro podjadę i zrobię :)

Jak nie bedzie pod maska metalowej srebrnej tabliczki ( po lewej stronie nie daleko od lewego amora, albo naklejka na słupku środkowym jak otworzysz dźwi...
Z resztą i tak dużo pracy przy niej będzie miał przyszły właściciel...
_________________
siemiondariusz4
Ostatnio zmieniony przez siemiondariusz4 2017-07-20, 14:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-20, 14:39   

siemiondariusz4, jest ta tabliczka, widać ją na zdjęciu pod maską :)

Co do skrzyni, to czy nie da się rozszyfrować z tych numerków co im fotkę zrobiłem?
 
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2017-07-20, 14:46   

Pewnie tak ,ale tylko w Renault...
_________________
siemiondariusz4
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1800
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-07-20, 14:48   

A nie ma drugiej metki od spodu ? Blaszanej ?
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2017-07-20, 15:20   

Tak, są tabliczki naklejane, po naprawie "standard"...
_________________
siemiondariusz4
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1653
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-07-20, 15:31   

Czyli dla pasjonata znającego się na rzeczy i mającego zasobny portfel ;) Jeśli lakier na tylnym lewym słupku popękany to znaczy że była bita i kiepsko zrobiona więc muszę się zgodzić z przedmówcami że jej wartość to max 15000 zł i pewnie drogie tyle do włożenia :hyhy: Dobra robota Patryk :ok:
_________________

 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2017-07-20, 15:35   

siemiondariusz4 napisał/a:
Cytat:


Jakby Pk7 była dobra do Biti, to by nie produkowałi Pk9, prawie 100 koni różnicy, nie pojeździsz długo, chyba że będziesz jeździł jak dziadek hihihihi.
Pewnie jacyś kombinatorzy zmieniali pk9 na Pk7, i tego nie da się okiem rozpoznać, bo ten sam karter...
Jedynie na autostradzie...Pk7 nie pojedzie więcej jak 225 max, Pk9 260/265:)
Możesz jeszcze sprawdzić na spoko:
Wejdź na 1000obr/min i na Pk7 =36,...km/h
Pk9=44,...km/h.
Aby nie zrobić się w konia, wiedzcie, że prawdziwa Biti, skrzynia była wymieniana w Renault tylko przez Pk9...
I najważniejsze; skrzynia Pk9 jest o dużo cięższa od Pk7, bo musiała być robiana tak, aby wytrzymać 300koni, i tak zmniejszyli na 268...


Karter jest inny, wystarczy spojrzeć na mechanizm różnicowy - i to jedyna różnica - inne mocowanie mechanizmu różnicowego, w pk9 jest na większych łożyskach. Do tego inne przełożenie 5-biegu i to koniec różnic.
Zarówno pk9 jak i pk7 to plasteliny.

Co do prędkości, zależy od mocy silnika, ale pk7 rozpędza się do 240.

Dla mnie OT, przerost formy nad treścią gdy ktoś zachwyca się pk9.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 117
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2017-07-20, 17:09   

Mi chodzi o Pk7 z Quadry:), jakieś 170 koni, może Jacek nam powie ile max jechał...
Ja mam dwie...Darot, jeżeli weźmiesz moją Pk9 na plecy, to ci ją dam za darmo,😝
Nie ma czym się zachwycać, Pk9 nie była udana i tyle, ale mieć Biti w oryginale dla pasjonata , to się liczy....
_________________
siemiondariusz4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo