Zaawansowane szukanie.

Odbudowa quadry
Autor Wiadomość
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2016-09-26, 23:38   Odbudowa quadry

Witam. Jako ze jestem w trakcie odbudowywania safki, to podzielę się tym co znalazłem po rozebraniu silnika i skrzyni w aucie co na zegarze ma 330 tyś a w rzeczywistości pewnie ponad 600tyś. Na ta chwile robię remont silnika i skrzyni, wał napędowy poszedł do regeneracji, tylny napęd pójdzie na blat w przyszłym tygodniu.
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1708
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2016-09-27, 08:01   

Widzę, że autko jeszcze pojeździ :ok:
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1662
Skąd: Legnica

Wysłany: 2016-09-27, 13:36   

romek666, Aż miło popatrzeć :D Jak weźmiesz skrzynię na warsztat to chętnie pooglądam ją w środku :P Myślę że Quadra odwdzięczy Ci się długą i bezawaryjną jazdą.Ja w swojej jestem wciąż zakochany :D
_________________

 
 
 
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2016-09-27, 23:20   

Jak tylko dalej się prace posuną to wrzucę następne zdjatka, narazie dorabiam pierścień dystansowy regulujący ścisk łożysk wałka zdawczego do reduktora kontowego, ponieważ jedyne łożysko jakie nie udało się kupić oryginału z snr i musiałem zamiennik z timkena, jest o 0.05 niższe i trzeba skorygować pasowanie, po za tym fabrycznie chyba coś skopali bo wałek był nie dokręcony i tylko zablokowana nakrętka, przez co stary dystans zjechało i teraz od 2 dni latam do znajomego i szlifuje nowy dystans i pasuje go z wałkiem żeby uzuskać właściwy docisk łożysk. A w między czasie dorwałem sanke tył i teraz znajomy rozwiercił zgrzewy żeby ja wypiaskować na zewnątrz i w środku, zostanie poprawiona bo jest już lekko skorodowana i pójdzie do ocynkowania.
Mam nadzieje że jak już doprowadzę to auto do stanu właściwego to posłuży jeszcze długo :)
Ostatnio zmieniony przez romek666 2016-09-27, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1662
Skąd: Legnica

Wysłany: 2016-09-28, 12:12   

Widać że poważnie traktujesz odbudowę swojej Quadry :D Życze powodzenia i jak już skończysz to mam nadzieję że zaprezentujesz nam efekt swojej pracy na zlocie ;)
Gdzieś na forum jest "manual" z odbudowy tylnej belki Reda,poszukaj może Ci się przyda ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Jacek957 2016-09-28, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2016-09-28, 22:35   

Staram się zrobić tak auto żeby pożyło jeszcze min 2 tyle, manuala oczywiście już kiedyś przestudiowałem, na szczęście sanka po rozwierceniu okazała się całkiem zdrowa. Dzisiaj odebrałem głowice z regeneracji i pierścień do reduktora więc jutro zaczynam składać reduktor i skrzynie to wrzucę jakieś zdjęcia :) Ogólnie auto jest mega wygodne i przypadło mi do gustu, żałuje tylko że poprzedni właściciel wymontował zawieszenie pneumatyczne razem z pompa i sterownikiem, nie brałem się też za jego odbudowę bo ogólnie części nie do zdobycia w szczególności do 4x4 i koszty niesamowite, w tamtym roku założyłem całe zawieszenie nowe ale standard i auto zaczeło się prowadzić bajka. Choć nie ukrywam że chętnie przejechał bym się wersja z działającym zawieszeniem, w 406 mam zawias elektronicznie sterowany i jest to przepaść względem zwykłego, swoja droga też miałem z nim perypetie bo musiałem sam regenerować amortyzatory ale dla efektu końcowego warto było :) Mam nadzieje że jak już wyjadę safka po tym remoncie dostarczy mi tyle samo frajdy :)
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5618
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2016-09-29, 06:09   

Więcej chętnych jest na forum w sprawie pneumatyki.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2016-09-29, 06:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2016-09-29, 23:13   

Daroot ale w kwestii przejechania się czy odbudowy tego zawieszenia? :) Bo z amorami mogę trochę pomóc jako że robiłem swoje aktywne do 406 ale one maja tylko zmienną charakterystykę tłumienia, pomagał mi znajomy który od 50 lat robi amorki i przerobił moje nierozbieralne na rozkręcane i wymienił uszczelnienia oraz drobił zaworki do nabijania gazu (oryginały były gazowe), a ja musiałem tylko naprawić głowiczki amorów i zawory denne oraz dobrać olej i napełnić, ale udało się i wszystko chodzi jak w oryginale. W safrance było by łatwiej bo twardością nie steruje ruchoma głowica tylko zawory boczne, gorzej będzie ze zdobyciem miechów, bo zakucie to nie problem.
W moim przypadku nie biorę się za odbudowę ponieważ nie nie mam starych amorów ani sterownika, poprzedni właściciel zostawił mechanikowi i przepadło, gdybym miał te graty to może pokusił bym się o próbę regeneracji.
Ostatnio zmieniony przez romek666 2016-09-29, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1708
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2016-09-30, 08:02   

Gutek ma części :)
Jakbyś jednak zdecydował się na uruchomienie aktywnego to ja też się podepnę pod projekt i zrobię swoje.
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1662
Skąd: Legnica

Wysłany: 2016-09-30, 14:28   

Tylko że do naszych aut tylne amory zdaje się mają inną długość a takich to nawet Gutek nie posiada :kwasny: Z tego co mi wiadomo to Staszek jest w posiadaniu Quadry z aktywnym zawieszeniem ale chyba nie w pełni sprawnym ;) Po Roadrunerze jeśli mnie pamięć nie zawodzi :P
_________________

 
 
 
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2016-09-30, 22:40   

Dokładnie, 4x4 miało krótsze amory z tyłu i inne sprężyny, dlatego też zrezygnowałem bo temat ciężki do ogarnięcia, jak się nie ma starych gratów.
RedHead mogę pomóc w naprawie na tyle ile potrafię :)
A wracając do mojej pięknej to dzisiaj spasowałem wałek w reduktorze i jeszcze jutro muszę ustawić wysokość zębatki (znowu szlifowanie podkładek :kwasny: ) sanka po piaskowaniu niestety sito i na razie kolega spawacz dostał arkusz blachy ocynkowanej i bojowe zadanie. Przyszły też z francji podkładki dystansowe pod tuleje tłokowe tak że ruszę chyba z silnikiem po niedzieli.
 
 
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2016-11-05, 00:23   

Prace trwają nadal ale z przerwami, udało się skończyć skrzynie, silnik już prawie poskładany, kolektory wydechowe, rury i osłony termiczne już po piaskowaniu i malowaniu, zakute na nowo węże od wspomagania, zamówiłem też używane koło zamachowe i zrobiłem szlifowanie i wyważenie, wyszło jak nówka. Najwięcej problemów było z pierścieniami tłokowymi, ponieważ w aso są dostępne tylko z tłokiem, sworzniem i tulejami tłokowymi, cena za kpl na 6 cyl 3tyś, ale udało się po kilku dniach polowania dorwać pierścienie od sierry, jedyna różnica to że pierwszy pierścień jest 0,10 grubszy, więc zaprzyjaźniony tokarz i już tłok dopasowany pod nowe pierścienie :) Dzisiaj udało mi się wrzucić nowy rozrząd (łańcuchy, płozy napinające). Zostało dokończyć silnik, kilka poprawek blacharskich przy przodzie i składanie :)
Jak dorwę chwile czasu to jeszcze postaram się wrzucić jakieś zdjęcia z postępu prac.
Teraz kilka zdjątek:
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1711
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2016-11-05, 08:16   

Pięknie . :ok:
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1662
Skąd: Legnica

Wysłany: 2016-11-05, 10:34   

Tylko gratulować :D
_________________

 
 
 
siemiondariusz4 
Forumowicz


Safrane: 1996r. Baccara V6 Bi-Turbo
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 113
Skąd: Bystrzyca Klodzka

Wysłany: 2016-12-28, 21:02   

Brawo, brak słów :padam: :padam: :padam:
_________________
siemiondariusz4
 
 
Gruber 
Forumowicz


Safrane: '94r phI Biturbo,'99r phII 2.0
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 29
Skąd: MMz

Wysłany: 2016-12-29, 23:00   

Git robota, ale z całego serca odradzam to plastikowe badziewie podkładać. Nie wypoziomujesz tym na trwałe tulei. Trzy razy silnik przez to wyjmowałem. Są dostępne oryginały aluminiowe w śmiesznej cenie 110zl za kompl..
_________________
www.nova-europa.pl
 
 
seba 
Organizator zlotu
STASZEK



Safrane: Ph1 V6 RT 93' & Ph2 V6 INITIALE 00'
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 841
Skąd: Knurów

Wysłany: 2017-01-11, 17:47   

Witam , gdzie kupiłeś te sprzęgło wynika że jest starsze od samochodu , jest z 1994 roku pozdrawiam staszek
PS. na zabytka się nadaje
_________________
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
 
 
romek666 
Forumowicz


Safrane: 1995, ph1, 3.0 Quadra
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Nowy Wiśnicz

Wysłany: 2017-04-04, 21:20   

Witam. Sprzęgło dopadłem tutaj : https://www.wajbex.pl/zes...~1VALEO,a.aspx. ale czy jeszcze gość jakieś ma, to nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo