Zaawansowane szukanie.

Mój Forek S-turbo
Autor Wiadomość
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-08-16, 22:04   Mój Forek S-turbo

A że lubię się chwalić, to się chwalę :D

Mój forek wczoraj odpalił :) Stał kilka miesięcy z wyjętym silnikiem i skrzynią biegów. Niestety z racji prac z doskoku w weekendy, tyle się zeszło.

W skrzyni wyskakiwał drugi bieg, zostało to zrobione, nowe poduszki pod skrzynię.
W silniku poczyniłem mody:
regulacja zaworów (jest płytkowa) wałki rozrządu z imprezy WRX 2.0, turbo z imprezy 2.5 z 2007r, zawór dv z GT, komputer sterujący ECU z GT. Dużo walki z immo, ale przeskoczone. Do silnika wszystkie oryginał uszczelki, simmeringi, rozrząd z pompą wody, świece, przewody zapłonowe, przewody podciśnieniowe. Do kabiny zegar doładowania, a pod maskę MBC.

Pierwsze setupy wystartowały z doładowaniem 1bar, to co się dzieje na czwartym biegu to jakaś masakra, jakby mógł to by asfalt zwijał i odkładał na bok. Rozpędzanie od 120 do 160km/h to ułamki sekund :P
Obecnie dzisiaj skręcony na 0,8 bara i 0,9 w peaku. Szacowana moc około 220KM (seryjnie miał 170KM) Hamownia prawdę powie.
Hamulce nie nadążają za tą mocą, trzeba szybko myśleć nad zmianą.

Pompa paliwa to walbro 255, olej w silniku millers EE 5W40 z serii nano, skrzynia i dyfer to motul 300 gear. Sprzęgło to kevlar od radzikowskiego.

Żona powiedziała że boi się tym jeździć, ale myślę że przywyknie :) Auto zupełnie inaczej zbiera się z niskich obrotów, mimo że turbo zaczyna ładować od 2500/2800 obr, wcześniejsza turbina brała od 1800 obr, więc wbrew pozorom spalanie może zmaleć. Ale czy zmaleje? Nie wiem, bo frajdy daje cholernie dużo z jazdy. Aha, założyłem stabilizator z tyłu od WRXa, był 16mm, jest 21mm. Różnica w przechyłach auta - ogroooomna.

Obecnie przy tym setupie jest możliwość na 300PS z remapem w mapteku z Poznania. Może z czasem spróbuję, a co tam. Kwestia kasy.

Aha, potwierdza się reguła, że nic do subaru kosztuje 500 zł, a cokolwiek zaczyna się od 1 tyś zł. Powyższe zmiany, od daty wjechania do garażu podchodzą prawie pod 6 tyś zł. To przykra część zabawy. Aaaa, nowa chłodnica klimy, płyn chłodniczy prestone. Jestem zadowolony :)
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2015-08-16, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-16, 23:02   

Toś pozamiatał :szok: Ależ to musi latać! Skrzynia jest 5? Jak często musisz regulować zawory? Da się to zrobić bez wyciągania motoru? Wydech i dolot masz serię. Hamulce zmieniasz na większe czy wrzucasz jakieś EBC? Pisz no, ino migiem! ;)
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-08-16, 23:14   

1. brak zdjęć
2. brak ceny
3. zły dział - powinno być w dziale sprzedam :P

Atropos, skrzynia 5, tłumik końcowy opcjonalny, dolot chyb seria.
Kiedy robimy spota u Darka z obowiązkową jazdą próbną? :D
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1800
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2015-08-17, 10:02   

Ale z niskich zbiera się słabo czy tak sobie . Jeśli słabo może to byś spowodowany niskim wydatkiem spalin .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2015-08-17, 11:10   

Czekamy na fotki :)
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-08-17, 11:35   

SURU napisał/a:
Ale z niskich zbiera się słabo czy tak sobie . Jeśli słabo może to byś spowodowany niskim wydatkiem spalin .

Teraz z niskich obrotów idzie jak kiedyś po załączeniu turbo. A po załączeniu turbo :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:
A przynajmniej tak wynika z opisu właściciela.
JA CHCĘ TEST DRIVE! :evil:
 
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-17, 12:27   

Daroot nas bierze na przetrzymanie :P Są jakieś plany na dalsze mody? Kiedy hamownia?
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-08-17, 17:00   

narazie pewnie uprawia dupo-hamownię i się jara mocą i napędem na cztery łapki :hyhy:
 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-08-17, 20:24   

Nie zapominajmy że to auto cywilne, rodzinne czyli popularny dupowóz.

Baaardzo fajny samochodzik jako forester. Regulacja zaworów co 100 tyś? Daleka droga, da się to zrobić bez wyciągania motoru. Ale po co :D Silnik ze skrzynią to 1.5 godziny i jest na wierzchu. Wyjeżdżają razem. Wydech jest prawdopodobnie seryjny, piszę prawdopodobnie bo wychodzi mi coś za gruba ta rura jak mierzyłem, a ostatni tłumik to jakiś prodrive. Jest głośniej niż normalnie, słychać auto z odległości około 100m. Ale gada niesamowicie, a teraz po zmianach jak schodzi z obrotów to strzela momentami. Zastanawiałem się nad luźniejszym wydechem, ale bałem się że turbo będzie się za bardzo rozkręcać, a to wiąże się z remapem, czego chciałem uniknąć.
Dolot seria. Co do hamulców, swap na STI to 5 tyś zł, więc podziękuję. Jeszcze pomyślę co z tym zrobić. Już dwa razy je przypaliłem :(
Tak, z niskich zbiera się niesamowicie zgrabnie, turbo jeszcze nie pompuje a on już się rozkręca. Zakładam że to kwestia ostrzejszych wałków, zresztą krzywki wyższe od serii o 2mm. Nie chce przeginać z tym doładowaniem, dlatego skręcony do bezpiecznych 0,8. Postaram się podjechać na sprawdzenie AFR wtedy będzie można myśleć dalej.

W pierwszej wersji chciałem założyć BOVa, nawet kupiłem co by sykał, ale teraz na seryjnym DV i tak słychać jak upuszcza ciśnienie z powrotem do układu, tyle że ciszej - więc pewnie tak zostanie.
Zdjęcia? Seryjnego forka nie widzieli?
Nie pamiętam już jak biturbo się rozpędzało, ale tutaj jedynka i dwójka momentalnie się kończą, tak krótka skrzynia, nie zdąży turbo dobrze napompować. Zabawa zaczyna się od trójki, poprzez czwórkę do piątki. To tyle w temacie :) Można zamknąć :P
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-17, 20:55   

W dolocie zawsze możesz wkładkę z K&N wrzucić, a hamulce wrzucić lepszej jakości, niekoniecznie robić swapa na większe. W Foresterze napęd 4x4 jest mechaniczny, czy sprzęgło lepkościowe?
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-08-17, 21:12   

No dolot jest bardzo dobrze policzony, wszelkie wkładki czy stożki nic tutaj nie zmienią, podpieram się wypowiedziami ludzi którzy zjedli zęby w tym temacie.
Hamulce lepszej jakości, yyy, no może 4-tłoczka zastosować.
Nie zgłębiałem tematu tego napędu w subaru, ale na lewarku na luzie, nie obrócisz przednim kołem jak nie podniesiesz tyłu - kręcą się oba :) Dodatkowo s-turbo ma symboliczną bo symboliczną, ale szpera z tyłu w dyfrze jest.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-17, 21:20   

Czyli jak to jest naprawdę z wkładkami? Ja słyszałem, że w wolnossących silnikach dają tylko dźwięk, ale, że w turbo jakiś efekt już jest (?).
Hamulce można wymienić na Zimmermana czy EBC - na pewno wytrzymają większą temperaturę. Do Cadillaca Ojczyma wkładaliśmy nowe tarcze OEM (zamienniki w EU niedostępne), a klocki wleciały z EBC, zielone. Naprawdę jest różnica :)
Wniosek z tego, że napęd jest mechaniczny, czyli prawdziwe 4x4 z torsenem. Opony masz takie same na obydwu osiach?
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-08-17, 21:22   

Atropos napisał/a:
Opony masz takie same na obydwu osiach?


Tomek, za kogo Ty mnie uważasz? Chcesz mnie obrazić teraz?
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-17, 21:39   

Darku skąd ten pomysł? Normalne pytanie, takie jak wiele innych. Nie zakładam, że nie wiesz, że przy 4x4 powinny być na wszystkich kołach dokładnie takie same gumy (choć ciekawe czy inni forumowicze z autami z takim napędem o tym wiedzą). Także bez stresu :) No i napisz jak to w końcu wygląda z tymi dolotami, jestem ciekawy co mówią fachowcy.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-08-17, 21:50   

Może źle odebrałem Twoją wypowiedź ;)
Fachowcy mówią żeby dolotu nie ruszać. Co do wkładki, częściej trzeba wymieniać przepływomierz, więc coś jest na rzeczy.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-17, 22:00   

Właśnie o przepływomierzach też słyszałem. Podobno często bywa tak, że ludzie po czyszczeniu wkładek nie czekają na ich wyschnięcie, zalewają je zbyt dużymi ilościami oleju i potem wszystko przyjmuje na klatę przepływomierz. Chętnie bym został przewieziony Twoim subarakiem. Pamiętam gdy dawno temu pracowałem w ASO Mitsubishi i pierwszy raz prowadziłem Outlandera turbo po modach na 240 km. Pięknie szedł :super: Pamiętam też gdy w tym samym serwisie miałem okazję poprowadzić Subaru SVX - dźwięk miało prze***********i :evil:
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2015-08-17, 22:07   

Postaram się nagrać na dniach jakiś filmik, zobaczymy co wyjdzie.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1494
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2015-08-17, 22:18   

Nagrywaj ile się da i wrzucaj linki!
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2016-05-28, 21:30   

Dzisiaj w Olsztynie złapałem się z Audi Q7 4.2 TDI.
W zasadzie złapaliśmy się już szybciej, bo jechałem od Iławy, no ale do rzeczy.

Kilka razy przyśpieszonko, plus jeden start ze świateł. Przepisowo, nie więcej niż 120km/h.

Nie wiem ile waży te audi, ale nie mógł mi odejść. W sumie spodziewałem się że mi ucieknie, bo miałem na ogonie pustą lawetę (6.4m długości), ale waży ona 720kg :)

Cieszy mnie ten fakt niezmiernie, więc chciałem się z Wami podzielić :P
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2016-05-28, 22:54   

W związku z Twoim postem postanowiłem odpowiedzieć w imieniu braci i sióstr całej wspólnoty safrankiowej.

Drogi Darku, my - zgromadzeni tutaj chcielibyśmy Ci serdecznie pogratulować udowodnienia nam oraz naszym serdecznym sąsiadom zza zachodniej granicy, że posiadanie jedynej słusznej marku z jedynego słusznego kraju mija się zupełnie z celem jeżeli przychodzi do rywalizacji na tle gatunkowym. W myśl tego rezultatu uważamy od dziś, że nie wszystko co niemieckie jest dla szpanu, teraz wiemy, że chodzi tylko o przepłacanie, aby powiedzieć sąsiadowi, że "moje auto kosztowało tyle co trzy twoje". W związku z Twą dzielną niebotyczną postawą z "Hansem", chciałbym serdecznie pogratulować. Niech Cię dwie osie prowadzą, turbo z Tobą. :ok:
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
Ostatnio zmieniony przez RedHead 2016-05-29, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo