Zaawansowane szukanie.

poprawa sprawności hamowania
Autor Wiadomość
słonina
[Usunięty]


Wysłany: 2014-12-02, 18:40   poprawa sprawności hamowania

Witam witam.
Wpadł mi taki pomysł nawet nie głupi (jak już wymienię przednią szybę) to wezmę się za poprawę działania hamulców. Moja propozycja to wymienić elastyczne przewody na przewody w oplocie stalowym. Metoda znana chyba każdemu motocykliście a raczej nie stosowana w autach. Nie wiem dlaczego jak ktoś wie to niech mi odpowie. Zasada jest prosta, przewody w oplocie nie puchną jak gumowe w momencie naciskania hamulca więc hamulce reagują szybciej i lepiej :)
Z tego co się zorientowałem to do PH2 i PH1 przychodzą następujące przewody:
przód L i P strona długość 315mm gwinty wewnętrzny i zewnętrzny to M10x1
tył L i P strona długość 410mm gwint wewnętrzny i zewnętrzny M10x1
Nie podaję linków do firm. które wykonują takie przewody na zamówienie, kto będzie chciał sam znajdzie.
Co pany o takim pomyśle myślą?
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-12-02, 19:40   

Dlaczego twierdzisz że przewody hamulcowe są gumowe i puchną?
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-02, 19:56   

Darek, jemu chodzi o te elastyczne przewody hamulcowe przy kołach.
Wymieniałem niedawno i też mi to przyszło do głowy.
Jednak generalne wnioski sa takie że ta różnica jest przy ekstremalnej jeździe i w takiej normalnej prawie nieodczuwalna.
 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-12-02, 20:22   

Doskonale wiem o co mu chodziło Patryk - napisałem to z nutą ironii :)

Natomiast same przewody są wzmacniane (po przecięciu widać coś w rodzaju włókna), nie jest to sama guma gdyż robiłby się z nich balon :)

Przewody mogą puchnąć w jakimś tam stopniu, od temperatury płynu - raczej nie grozi to w samochodach - nazwijmy to turystycznych :) Oczywiście nie mówię o zużyciu typu sparciała guma, czy higroskopijność płynu hamulcowego - to podlega wymianie o czym mało kto wie lub nie chce wiedzieć.

Wzmacniane przewody czyli oplot stalowy stosuje się tam gdzie jest taka potrzeba - tutaj - takie jest moje zdanie - nie wykorzystasz ich nawet w 5%.
Aby poprawić sprawność hamowania - należałoby przywrócić układ do sprawności CHOCIAŻ fabrycznej, poprzez takie czy inne czynności. To temat rzeka na oddzielny temat. Większość safranek które jeździ ma daleko odbiegający od serii sprawność hamulców. Zużycie i czas robią swoje.

Z kolei poprawa ponad parametry fabryczne może polegać na większej powierzchni hamowania oraz lepszego oddawania ciepła, co można uzyskać poprzez większe tarcze hamulcowe, lepsze klocki hamulcowe, czy płyn hamulcowy o przesuniętym punkcie wrzenia.

To tak w skrócie.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2014-12-02, 20:26   

A jaka jest droga hamowania na zimnych ze 100 km/h? Na złocie letnim możemy zrobić testy. W sumie dobra konkurencja. Lepsza jak wyścig na 1/4 mili :P
Ostatnio zmieniony przez Lukasz737 2014-12-02, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-02, 20:50   

Lukasz737, to ja Ci jeszcze zamącę w głowie:
Na drogę hamowania oprócz samego układu hamulcowego mają znaczenie opony (rodzaj, wiek, zużycie, ich temperatura, ciśnienie), do tego stan zwieszenia (amortyzatory, luzy, zbieżność).
Jak ostatnio wymieniałem te przewody, doszedłem do wniosku że zanim ja doprowadzę hamulce do takiej temperatury że to zacznie mieć jakiekolwiek znaczenie,to mi inne rzeczy padną wcześniej. Więc lepiej za rą różnicę np wymienić płyn hamulcowy i kupić komplet reperaturek do zacisków (to mi jakoś tak finansowo wychodziło)
 
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2014-12-02, 21:00   

patrys4891, to Ja na to, że już nie chciałem pisać tego wszystkiego i Ty mnie w tym wyręczyłeś. Jeszcze zależy od masy auta. Mam to wszystko powymieniane nowe i ustawione więc wygrałbym :P
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-02, 21:24   

no jeżeli to ma być kolejny krok po doprowadzeniu do super stanu, to jestem za :)
 
 
 
Atropos 
Klubowicz



Safrane: 2000, PH 2, 2.9 V6
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 1503
Skąd: Ustroń

Wysłany: 2014-12-02, 23:27   

Dodam od siebie, że poza sprawnością zacisków, stanem płynu hamulcowego i ewentualną wymianą zacisków i tarcz na większe jest jeszcze jedna opcja (alternatywa dla tego ostatniego) - założyć klocki i tarcze firmy specjalizującej się w hamulcach w sportach motorowych, jak np. EBC. Firma robi np. klocki z domieszką włókna węglowego. Plusem jest brak potrzeby wymiany zacisku i zachowanie fabrycznej masy nieresorowanej. Link do producenta: http://ebcbrakes.pl/pl/ Gdyby ktoś był zainteresowany, to jestem w stanie zorganizować w mniejszych cenach niż na stronie, ja, gdy przednie hamulce będą wymagały wymiany, to zakładam EBC.
 
 
słonina
[Usunięty]


Wysłany: 2014-12-03, 02:55   

Czyli pomysł się nie spodobał :p Wywołałem trochę niepotrzebną dyskusję na temat układów hamulcowych, ale co tam :D U mnie akurat klocki i tarcze są nowe a oplot sobię zrobię i tak :)
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-03, 09:24   

słonina, jak niepotrzebną? Właśnie bardzo dobrze :)
Każdy wypowiedział swoje zdanie, skonfrontowaliśmy nasze punkty widzenia i hamowania.
To chyba o to tu chodzi?

Atropos, z tymi tarczami to nie głupia pomysła :) Tylko czy przypadkiem one nie są takie że zaczynają dobrze pracować dopiero jak się porządnie rozgrzeją?
Przy twardych klockach jest właśnie ten problem że ona zaczynają hamować dopiero jak złapią temperaturę, co jest dość słabe przy normalnej jeździe.
 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-12-03, 09:28   

Ja do EBC mam słabe odczucia. Duży producent, przereklamowany - a kosztuje sporo.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 788
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-12-03, 09:40   

A czemu wpadł Ci ten pomysł do głowy?
Tzn. chdozi mi o to, że sprawna Safrana ma mordercze hamulce, o ile się nie mylę wychodziło 5Nm (czy innych jednostek nie pamiętam). Podjedź na testy i zanotuj ile masz wynik.
A to sporo, o ile się nie mylę nawet niektóe z mocniejszymi silnikami beemki mają po 3-4 Nm.

Więc jak chodzi o MOC hamowania powinno być OK, oczywiście pozostaje cała reszta - tarcze, klocki, opony. Jak uważasz, że na suchym na dobrych letnich (takich serio dobrych a nie oponkach za 230zł) hamuje źle to może tarcze wstaw 300mm przód i tył? Albo większe jak wejdą.. Albo i klocki zmienić. Może płyn stary? Bo coś jest nie tak po prostu, tu naprawde są zarąbiste hamulce. Gdy sprawne.. ;) Jedź sprawdzić wynik na przeglądzie.

Co do hamowania na lodzie to sorrry - Safrana za mało ma systemów i jednak trochę podstarzałe by móc konkurować z najnowszym Lexusem na lodzie / generalnie w zimie. Taka smutna prawda, ale troszkę nam sie już klasyki robią z Safran :) - w zimie nie będą królami hamowania już dziś.

słonina napisał/a:
Czyli pomysł się nie spodobał :p Wywołałem trochę niepotrzebną dyskusję na temat układów hamulcowych

Pewnie , że potrzebną - jest ciekawiej :D
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-03, 09:48   

artho napisał/a:
Safrana za mało ma systemów i jednak trochę podstarzałe by móc konkurować z najnowszym Lexusem na lodzie / generalnie w zimie.

Tak? skąd ten wniosek? ABS działa inaczej? To że nie ma ESP, EBD i innych ogłupiających systemów, w moim odczuciu nie jest wcale złe.
Firmowe Clio3 z 2007r też ma tylko ABS i jakoś ja nie odczuwam znaczących różnic w ich działaniu na śniegu czy lodzie.
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2014-12-03, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-12-03, 09:50   

ABS i EBD - to dwa w jednym :) Więc safrana nie ma ESP oraz kontroli trakcji. Tyle ;)
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2014-12-03, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-03, 09:55   

No mniejsza o większość, palnąłem skróty bez zastanowienia co znaczą :P
Generalnie chodziło mi o to że nie lubię jak coś za mnie myśli.
 
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-12-03, 10:01   

Pozwolę sobie wkleić info, w czasach jak zmieniałem tarcze z 280 na 330mm.





"Okazalo się że prawe koło jest zapowietrzone, więc nie bierzemy go pod uwagę.

Zauważcie jak skoczyło skutecznosc hamowania.
Wcześniej hamulec zaczynał łapać od ok 34N nacisku na pedał. W tej chwili zaczyna łapać od ok 8N nacisku na pedał !!!

Od razu pnie się do góry.
Spójrzcie że na starych hamulcach, maksymalna siła była ok 31kN przy nacisku na pedal ok 75N,
na nowych hamulcach, maksymalna siła wyszła 35kN przy nacisku na pedał ok 50N.

Jestem baaardzo zadowolony biggrin.gif Stare hamulce jak byłem na pomiarach, to diagnosta powiedział że hamują idealnie, i pytał dlaczego chciałem te pomiary. Wyznałem prawdę. Jak przyjechałem dzisiaj to gęba mu się śmiała po wszystkim i nawet kasy nie wziął smile.gif"
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2014-12-03, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
słonina
[Usunięty]


Wysłany: 2014-12-03, 13:41   

Wydaje mi się, że większość czytających i wypowiadających się założyła, że z moimi hamulcami jest coś nie tak :p oczywiście założenia są błędne :) Płyn wymieniłem zaraz po zakupie auta, latem poszły amory z tyłu oraz wszystkie tarze i klocki. W moim odczuciu jest dobrze. Co do opon to zimą zakładam z kolcami, więc jak nie ma śniegu czy lodu to raczej ostrożnie z nagłymi zmianami kierunku jazdy i hamowaniem. Kolce najlepiej sprawdzają się na ubitym zmarzniętym śniegu. Opony artho, za komplet zapłaciłem coś koło 530e każdy bierze to na co go aktualnie stać :D Zrobimy tak, jak zacznę zmieniać przewody na oplot, co pewnie nastąpi za kilka miesięcy to przed wymianą i po wymianie wjadę na rolki i sprawdzimy czy są jakiekolwiek różnice.
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-03, 13:47   

słonina napisał/a:
przed wymianą i po wymianie wjadę na rolki i sprawdzimy czy są jakiekolwiek różnice.

no to będzie ciekawe :)
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 788
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-12-03, 13:53   

patrys4891 napisał/a:
artho napisał/a:
Safrana za mało ma systemów i jednak trochę podstarzałe by móc konkurować z najnowszym Lexusem na lodzie / generalnie w zimie.

Tak? skąd ten wniosek? ABS działa inaczej? To że nie ma ESP, EBD i innych ogłupiających systemów, w moim odczuciu nie jest wcale złe.
Firmowe Clio3 z 2007r też ma tylko ABS i jakoś ja nie odczuwam znaczących różnic w ich działaniu na śniegu czy lodzie.


Clio to Clio.
Nowe Lexusy miały kilka więcej fajnych systemów właśnie na lód, na zimę, do hamowania itd. A abs też pewnie improved, generalnie - raz jak pewien lexus nowy mi zahamował przy 2 stopniach i śliskiej nawierzchni to musiałem pas zmieniać ;)
Kidyś coś czytałem o ich systemach ale już nie pamiętam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo