Zaawansowane szukanie.

Wykres z hamowni mojej szafki 2.5 20v
Autor Wiadomość
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2014-08-31, 13:07   Wykres z hamowni mojej szafki 2.5 20v

Pewnie niewielu z was hamowało swoją szafkę ale myślę, że warto się upewnić czy wszystko ok z silnikiem. Byłem na hamowni w Chojnacki Tunning. Poza wzięciem kasy 100PLN za usługę niewiele powiedzieli po za tym że wszystko gra. Ogólnie nie polecam tam hamowania ale pewnie kolesie się znają na robocie. Mało parametrów uwzględnionych podczas pomiarów. Nie ma temperatury powietrza i ciśnienia. Nie wiem na którym biegu było hamowane auto ale chyba na 3 biegu. Wydaje mi się, że moc zmierzona jest mocą na kołach ponieważ jest dodatkowy wykres w postaci żółtej linii o nazwie straty. U mnie sprzęgło do zrobienia - szarpnięcia na początku wykresu (bynajmniej tak myślę. Czyli moc na silniku równa się moc na kołach plus straty. Wyszło 150KM i 189Nm -fajny przebieg momentu i to już od ponad 1500 obrotów. Jedyne modyfikacje u mnie to nowy układ wydechowy walker plus katalizator nowy dedykowany bm catalyst. Ogólnie nie narzekam na silnik ponad 200 km/h bez problemu. Za jakiś czas możliwe, że będę hamował jeszcze raz jak będzie zrobione sprzęgło, no chyba, że uda mi się sprzedać swoją szafkę. Autko będzie hamowane w Piasecznie w Master's Tunning.
Ostatnio zmieniony przez Lukasz737 2014-08-31, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2014-10-18, 20:26   

A tu ciekawa teoria dlaczego na hamownii może nam wyjść wynik pomiaru wyższy lub niszy jak deklaruje producent. http://www.honda.cba.pl/honda_mocy.html
Ostatnio zmieniony przez Lukasz737 2014-10-18, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1666
Skąd: Legnica

Wysłany: 2014-10-19, 19:48   

Niegłupi gostek :ok:
_________________

 
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-01-12, 21:26   

Byłem na hamowni aby mieć obraz jaką moc i moment osiąga na gazie. Na benzynie wyszła seria na gazie 8% procent słabiej. Gazownik mówił, że 2-5 % różnicy jest ok. Jest więcej - chciałbym aby mi to lepiej wystroił - czy można lepiej się okaże. Gaziarz niechętny aby brać się za to. Jak nie on podoła to będę szukał speca od lpg z hamownią obciążeniową. Może Heko z Krakowa? Pomiar na hamowni wykonany 11.01.2016 godzina około 15 :) w Kivi Racing Factory ul Górczewska 179 w Warszawie. Od ostatniego pomiaru zmieniła się przepływka.
Ostatnio zmieniony przez Lukasz737 2016-01-12, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1756
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2016-01-12, 21:28   

Ale to co , nie kręcił powyżej 6000 obr. czy co ?
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-01-12, 21:47   

W 2.5 jest odcinka przy 6000 u Chojnackiego źle poustawiali parametry do pomiaru. Ten gościu znał się na rzeczy. Przed warsztatem same volva. Safrane też jest jemu znany
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2016-01-12, 22:13   

Łukasz, podziwiam Twoje podejście do tematu. Naprawdę.

Co do osiągów - znajdź kogoś kto wystroi instalację na AFR, chociaż nie wiem czy już nie masz tak wystrojonej ? Samo podlewaniu lpg nic nie da, nie dziwię się że gaziarz nie chce podjąć się tematu. Ogólnie to warto popatrzeć na czasy wtrysków, jak bardzo dłuższe są na lpg, jeśli mocno to albo małe dysze, albo za małe ciśnienie. Przy większych obrotach może się też zapętlać, czyli mimo że będzie dostawał lpg, będzie mu brakowało i moc ucieka :)

Zresztą chyba nie muszę tego pisać, z tego co miałem okazję z Tobą dłuższą chwilę pogadać, to myślę że to po prostu wiesz ;)

Pamiętam gdzieś artykuł Chojnackiego,( a może Kałuży?) jak przy odpowiedniej operacji zapłonem i mieszanki może zwiększyć osiągi silnika właśnie na lpg.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 788
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-01-13, 01:24   

No właśnie z LPG to po pierwsze nie auto :P
No i kwestia osprzętu, tak LPG jak i np. świec.

Moja ma odcięcie raczej przy 6500 obrotów z tego co pamiętam, nie 6000.
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-01-13, 12:27   

Takartho, masz rację z wykresu wychodzi ze przy 6500 ma odcinkę a moc maksymalna jest osiągana przy 6000. U mnie wszystko jest wymieniane na czas a nawet wcześniej ;)
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 788
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-01-13, 22:33   

To pewnie kwestia regulacji już jedynie. No i osprzętu LPG LPG nierówne ;)
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-01-14, 20:02   

Wszystko się wyjaśniło. Gaz był strojony na starym przepływomierzu i jest ustawiony pod stary przepływomierz i z tąd podobna moc w porównaniu do pierwszego hamowania. Wymiana przepływomierza zatem dużo dała. Myślałem, że sterownik gazowy się dostroi i zapewne tak po części jest dzięki autokalibracji lpg tech. Chciałem aby dzisiaj gazownik mi wystroił instalację ale nie było pogody do jazdy po mieście więc czekam aż będzie przyczepność.
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-01-14, 22:16   

Lukasz737, kabelek za 30zł, komp, oprogramowanie ze strony techa i stroisz sobie sam. Nic trudnego :)
 
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-01-21, 22:01   

Nie będę stroił na własną bo mam gwarancję
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3506
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-01-26, 10:39   

1. Backup ustawień
2. Wystrojenie po swojemu

przed wizytą w warsztacie
1. backup swoich ustawień
2. wgranie ustawień pierwotnych
3. wizyta w serwisie
4. backup ustawień z serwisu
5. Wgranie swoich ustawień
;)
 
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 461
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-01-26, 16:32   

Sterownik ma pamięć modyfikacji więc wiadomo gdy ktoś grzebał
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 788
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-01-26, 16:33   

A oprogramowanie pewnie za darmo ze strony TECH-a / STAGGa / BRC do pobrania będzie, tak ? :)
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5627
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2016-01-26, 16:53   

Strojenie nie może mieć wpływu na gwarancję? Zresztą, o jakiej gwarancji mówimy? Na sprzęt jest gwarantem producent. Na montaż to się zgodzę - zakład montujący, ale tutaj strojenie NIC DO TEGO NIE MA.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo