Zaawansowane szukanie.

Safrane R5 2.5 by artho
Autor Wiadomość
Melasss 
Forumowicz


Safrane: E350 W207
Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: Szczecin

Wysłany: 2014-08-27, 23:52   

Z alarmem nie pamiętam jak to było, wiem że został zdemontowany dobre 9, może 10 lat temu, w każdym razie baaardzo dawno, jak był jeszcze jedynym autem w rodzinie :D . Co do skrzyni, to powiem Ci, że ona zawsze tak chodziła, od kiedy pamiętam, fakt na dwójce czasem delikatnie chrupnęła, ale poza tym nie było żadnych problemów.
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-08-28, 07:26   

Bardziej trójka niż dwójka. Trzeba będzie kiedyś zrobić, choći tak to tylko delikatnie jeszcze. Te skrzynie wytrzymałe.

Na początek plan z tylnym nadkolem i tym zderzakiem i błotnikiem przód.
Ostatnio zmieniony przez artho 2014-08-28, 07:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-12-12, 16:40   

No u mnie niedawno było troszkę remontu, trochę eksplo-płyny, trochę z konieczności:
- wymiana sprzęgła na nówkę
- wymiana uszczelki sprzęgło<->silnik, bo olej z silnika uciekał
- wymiana tylnych poduszek amortyzatora bo mieszkam w Krakowie..
- wymiana filtra powietrza
- wymiana oleju silnika
- wymiana filtru oleju
- wymiana oleju skrzyni

Niestety poprzedni właściciel zostawił sprzegło w opłakanym stanie :P
Kolejna pewnie będzie skrzynia..

ale to miesiąc temu, natomiast teraz uzupełniłem drugiego ksenonka aby ładnie świecił - okazało się, że faktycznie przetwornica nawaliła. Po wymienie żarnika wcześniej pomogło ale tylko na kilka dni.

Do tego eksperymentuję z postojowymi, teraz dla testu wsadzone są LED-y - świecą jak w załącznikach. Ksenony lepiej wyglądają z postojowymi ledami, choć te już nieco zbyt niebieskie się wydają jak dla mnie (co kto lubi). A no i kołpaczki na zimę, bo tylko stalowe mam felgi.
Ostatnio zmieniony przez artho 2014-12-12, 16:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3466
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2014-12-12, 19:55   

a ja zauważyłem że teraz jest moda jeżdżenia na gołych stalówkach na zimę. Tylko trzeba mieć ładne :hyhy:
Co do diód w pozycjach, też miałem i zmieniłem na osram BLUE INTENSE i nieby bliej do koloru xenonu ale z kolei trochę bardziej żółte.
_________________
:)
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-12-12, 19:57   

no ja probowałem też te niebieskie philipsy pozycja, ale też żółtawe nadal były.

Moje stalowe są pordzewiałe więc szkoda pokazywać :P
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3466
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2014-12-12, 20:00   

artho napisał/a:
Moje stalowe są pordzewiałe więc szkoda pokazywać

boje też były i jeździłem w kołpachach. W tym roku będę bez :D
_________________
:)
 
 
 
słonina
[Usunięty]


Wysłany: 2014-12-12, 21:14   

a ja zakładam na alusy :) i już 16 zostaną na zimę, na lato... zakupiłem 18" :D
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-12-12, 22:44   

słonina napisał/a:
a ja zakładam na alusy

Kołpaki zakładasz na alusy? :rotfl: :rotfl:

Na lato też chcę 17/18 :)
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2015-08-19, 17:32   

Noooo... widzę, że od grudnia nic tu nie wspominałem.
A od grudnia wydarzyło się trochę, wypada się przyznać, opisać, będzie historia we właściwym miejscu spisana :) .

HAMULCE
Od początku roku zaczęły się hamulce - przód i tył - praktycznie zrobione zostało prawie wszystko..
Wszystkie tarcze, klocki oraz zaciski. Do tego linka ręcznego, oraz tłoczek przy którymś hamulcu, bo ciekł. Jedyne co zostało to jeszcze jakoś będzie można całość przewodu od płynu hamulcowego. Trochę to trwało - od stycznia do marca, bo nie zabrało się od razu za wszystko, tylko tu przód, potem tył (albo odwrotnie) i tak po kolei.. Więc trochę się ciągnęło ale na szczęście hamulce są już w pełni sprawne, hamują bosko jak to w Safrankach ;) .

INSTALACJA LPG
Ceny gazu, które w pewnym momencie zeszły do 1.60zł za litr skusiły mnie do zainstalowania. Mam dość pozytywne wrażenia po używaniu poprzedniej Safranki w gazie (jeszcze prosta 2ga generacja) - wymieniłem tam jedynie przewody od wody i reduktor - tak więc skusiłem się, zwłaszcza, że zaprzyjaźnieni gaziarze zaproponowali dobrą cenę za 4kę no i fakturę VAT. W styczniu 2015 pojechałem o 8 rano na umówioną instalację, koło 16 wyjechałem z gotową instalacją. Auto działa na LPG świetnie. Pali mało, LPG nadal się utrzymuje w niskiej cenie. Na wszelki wypadek miesiąc później zrobiłem przegląd, później dodatkowo wpadłem na sprawdzenie szczelności. Tak więc moja Safranka z 2.5 20V 170KM o przebiegu wtedy bodajże 250 000km otrzymała instalację STAG sekwencję i jak można się domyślić po tym silniku - świetnie sobie z nią współpracuje. Dawniej na paliwo wydawałem co miesiąc 750-1000zł, aktualnie - sporo mniej.

ZAWIESZENIE
Jak przypomnę - mieszkam w Krakowie - mieście, gdzie jeden prezydent rządzi od zdecydowanie zbyt wielu lat ( i nie interesują go ulice, woli budować tramwaje pod własny Uniwersytet ) - więc kwestia zawieszenia to dość częsty temat. Chwilę przed wyjazdem (więc bodajże w czerwcu) zakupiłem "komplet remontowy" wahaczy przód, i dosłownie tydzień temu został zainstalowany - tuleje, sworznie oraz łączniki stabilizatora. Od razu w środku przyjemniej, ciszej (chwilami się już tłukły wyraźnie).

RÓŻNE DROBNE RZECZY:
No o wycieraczkach nie będę pisał bo szkoda pisać. Ostatnio przed wypadem na Mazury wróciłem do Philipsów BlueVision jako pozycyjnych zamiast LED-ów bo mrygały - pewnie jeszcze poszukam fajne LED-y. Z ciekawostek - zakupiłem w Norauto wolię do przyciemniania szyb elektrostatyczną - więc "zrób to sam w 15 minut". I tak też zrobiłem - łącznie za niecałe 50zł przyciemniłem tylne szyby boczne. Może trochę krzywo przyciąłem, ale to pierwszy raz.. - folie bardzo łatwo się zdejmuje - już tydzień się trzyma bardzo dobrze i spełnia swoją rolę - nie widać przez nią wnętrza samochodu ;) .

RESTAURACJA RENOWACJA LAKIER SKÓRA PLASTIKI
W swoim czasie dla należącego do mojej firmy małego studia filmowego i reklamy www.montazfilmow.com z firmą K2, tą od produktów do czyszczenia auta nagraliśmy trochę ujęć na temat polerki, czyszczenia i detailingu na przykładzie mojego Safrane. Była więc polerka maski, reflektorów, namaszczenie czarnych plastików na karoserii, wypucowanie skóry itd. Film wkrótce będzie zmontowany i dostępny publicznie. Tak więc Safranka dostała polerkę maski wykonaną przez specjalistów ;) - 15 lat używania myjni automatycznej niestety było już widać.. ;) Tak tak.. moja Safranka z 2000 roku, czyli w sumie końca produkcji ma już wszak 15 lat. Ah, jak ten czas leci.

CO DALEJ? (2015):
Myślę, że poduszka silnika do wymiany jako kolejna nieco większa sprawa. Gdy będzie na nią kasa - zmiana biegów potrafi szarpnąć niestety. Potem pewnie świece, bo nawet nie wiem ile mają lat. Jest do zrobienia też kwestia kabla masy przy zderzaku, ponieważ nie mam prędkościomierza (bardzo mi to nie przeszkadza w sumie..) :D . I wymiana żarówek podświetlenia tablicy zegarów - zabierałem się za to sam, ale wieczór mnie zastał nim udało się skończyć i jakoś tak zostało. W wolnej chwili muszę też poszukać pasa 5tego pasażera, ponieważ się zaciął. Chyba, że wyskoczy jeszcze coś czego się nie spodziewam, np. skrzynię biegów szlag trafi, ale jeszcze powinna pociągnąć :) .
Ostatnio zmieniony przez artho 2015-08-19, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3466
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2015-08-19, 20:15   

Ładnie ładnie :)
_________________
:)
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-05-29, 20:36   

Chwilę się tutaj już nic nie działo, więc może wrzucę moją mini sesję foto :)

Elegancki wieczór

i odrapana kierownica na pierwszym planie, no cóż trochę km na karku już mamy
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5618
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2016-05-29, 21:10   

Na bogato ta Twoja safi. Fajne autko.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-05-31, 18:24   

Dzięki :)

Dzisiaj klima - sprawdzona szczelność i nabita. Było 480g - (w zeszłym roku nie nabijałem, nabijałem na wiosnę 2014). Ciśnienie podczas pracy poprawne, więc sprężarka nadal w dobrej kondycji ;)
 
 
Lukasz737 
Klubowicz


Safrane: 1998, phII, 2.5, bez bajerów
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 444
Skąd: Wyszków

Wysłany: 2016-06-01, 17:41   

nawet nieźle utrzymany środek - przynajmniej tak wygląda przy tym świetle
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-06-01, 18:52   

Niski przebieg - to auto ma około 260 000 i tak powinna wyglądać Safrana co ma 260 000 :) Inne kręcone :P :P
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2016-07-24, 15:21   

Drobne kwestie: przyspawany pas podtrzymujący bak benzyny, znalezienie nieszczelności w rurce od płynu od spryskiwaczy (przy spryskiwaczach ksenonów) - wreszcie 5l płynu nie schodzi w 1 dzień. Wymiana płynów eksploatacyjnych. Zgodnie z planem jeszcze z 2015 świece wymienione na nowe. Zgodnie z informacją z przeglądu ręczny na lewym kole był słaby - już jest mocny.

W tym roku chciałbym zabrać się za rudą i przynajmniej zabezpieczyć tam gdzie jest sens zabezpieczać, z tego co widzę pod autem będzie także środkowy tłumik do zrobienia, ale zapewne wcześnie rura łącząca go z tylnym. Chyba też oponki w tym roku nowe.
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-01-21, 19:57   

Akumulator od początku zimy przypominał o tym, że nie jest już pierwszej świeżości. Dzięki mrozom -20 w Krakowie zmusił do bardzo szybkiej wymiany gasnąc podczas jazdy po odpaleniu ze startera...

Więc trochę zbyt małą Centrę FUTURę 64Ah-y zamieniłem na nowiutką świeżutką Centrę PLUS 74Ah (o ile dobrze pamiętam to jest właściwa pojemność dla mojego modelu). Wyszła całkiem tanio - 340zł. Czy to dobrze, że znowu Centra? Nie wiem.

Poprzednia Centra FUTUR (najwyższa seria) wytrzymała dokładnie 5 lat w tym:
- 2 lata używania w starym Safranie (ph1 2.0 8V)
- 1 rok stania w piwnicy, nieużywania i niedoładowywania
- 2 lata używany w nowym Safranie (tym bieżącym)
- około 4-5 rozładowań przez zostawienie włączonych świateł bądź włączonej lampki górnej w kabinie
- około 3 ładowania do pełna prostownikiem z Biedronki

Podsumowując - chyba nie najgorzej..
Centra PLUS to seria niżej niż FUTUR, ale sporo tańsza. Jest jeszcze podstawowa Centra STANDARD z tego co widziałem. Pali ślicznie, "na dotyk".

Poza tym wymieniona została poduszka silnika (nie ta przy skrzyni, tylko ta "gruszka"). Stara padła zupełnie, przy starcie objawiało się to tak, że silnik chciał wyskoczyć z auta. Druga, tzn. ta przy skrzyni (tańsza) też jest do wymiany, zapewne pójdzie do wymiany jako kolejna.

Do tego naprawione tylne mocowanie kolumny od kierowcy. Wkrótce planuję całe zawieszenie :)
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5618
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2017-01-21, 23:15   

Aż nie pasuje ten akumulator, swoją czystością tam :D
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
pemek 
Forumowicz
Pemek


Safrane: 1998, 2.5 Automat, RXT
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 251
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 2017-01-22, 10:34   

artho ile zaplaciłeś za tą poduszke "gruszkę" bo mam podobny objaw przy odpalaniu ostatnio (trzęsie trochę) a tą przy skrzyni juz wymieniłem
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 787
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-01-22, 13:46   

+/- 225zł, albo HUTCHINSON albo SASIC nie jestem pewien, którą mechanik finalnie zamontował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo