Zaawansowane szukanie.

Gruber reanimuje BiTi.
Autor Wiadomość
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-02, 07:38   Gruber reanimuje BiTi.

W kwietniu przypadkiem wygrałem na allegro Safrane Biturbo... Pieniądze śmieszne, o Safrane marzyłem latami, więc trafiło się to kupiłem.
Auto znane na forum. Poprzedni właściciele - Dareczek a po nim handlarzyna ze Szczecina.
Po zakupie silnik wyleciał z auta z objawami padniętej uszczelki/głowicy. Na szczęście skończyło się na uszczelkach.
Przy tej okazji:
-świece, kable, palec, kopułka
-olej w silniku oczywista
-silnik uszczelniony (ciekło jak z prosiaka)
-powymieniane paski, rolki
-termostat
-głowice sprawdzone na szczelność, splanowane, przefrezowane gniazda, dotarte zawory
-olej w skrzyni wraz z filtrem
-sprzęgło zregenerowane
-4szt. nowych opon Toyo
-klocki na obu osiach (tarcze trącone na tokarce, ale ich czas jest policzony)
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, ale generalnie kupa kasy i ponad miesiąc na podnośniku, a do zrobienia jeszcze pięć razy tyle.
Teraz zabieram się za naprawę wszechobecnego druciarstwa, doprowadzenie wyposażenia do oryginału (radio, fotele....), usunięcia śladów przygód drogowych i reanimacji zawieszenia -na pneumatykę się chyba nie porwę- metalowe elementy do piaskowania i malowania, sworznie, końcówki, łączniki do wymiany.
Zdjęć nie załączam bo jestem na etapie pasowania i reanimacji przedniego zderzaka oraz usunięcia pięknej siateczki tuningowej i zastąpienia jej "fabrycznym" grillem.
Pozdrawiam i witam. Pewnie zagoszczę tu na dłużej.
Ostatnio zmieniony przez Gruber 2013-09-02, 07:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2013-09-02, 09:16   

Witamy, rozgość się. Twoim autem miałem okazję jechać osobiście :)
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2013-09-02, 09:22   

Cześć Gruber ;) wg opisów dareczka, drutu tam nie było :D
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-02, 13:50   

Kupa patentów przy których trzeba się zastanawiać co autor miał na myśli. Wole kupić uszkodzony, a niegrzebany samochód niż potem dochodzić jak to wyglądało w oryginale.
Długo stała bez ruchu, a to tez nie wyszło jej na zdrowie.
 
 
henry71
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-02, 22:41   

Witaj składaliśmy ten samochód z dareczkiem od gołej blachy nawet spinki i różne plastiki na które co niektóry by laskę położył załatwialiśmy przez serwis dareczek miał fizia na tym punkcie Mówisz miesiąc na podnośniku my składaliśmy to auto rok czasu a puzniej pojechaliśmy nim na zlot biti do francji tak że nie wiem gdzie tam było druciarstwo Oświeć nas oprócz welurów zamiast wypierdzianych skór które do dziś leżą u mnie w garażu . a i takie moje spostrzeżenie co nowy właściciel to pisze ile to serca i pracy i pieniędzy włożył w to auto dareczek wpompował 10000 i na pewno te pieniądze poszły na inne ważne części a nie na ;druty; wyrazy szacunku heniek
 
 
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-03, 15:36   

Wiązka wentylatora wnętrza, wiązka wiatraków, przewody plusowe alternatora, sposób usunięcia pneumatyki zawieszenia, pompa abs kombinowana, że aż trudno uwierzyć, brak nadkoli przód, w środku brak połowy wkrętów i spinek, pocięta wiązka radia, moduły fotela lutowana chyba migomatem, zderzak przedni spasowany, że aż odrzuca.... Generalnie pod maską bałagan, że trudno połapać się o co chodzi.
Nie piszę tego, żeby wnerwić Ciebie czy Darka, ale określam stan faktyczny auta, za które zapłaciłem a nie spadło mi z nieba. Gdybym miał wenę i ochotę rozpisywał bym się jakie jest ono wspaniałe i proponował kupno tego "kolekcjonerskiego" egzemplarza, każdemu forumowiczowi.
A co do pieniędzy to nie zwyczajny jestem o nich gadać na forum publicznym, ale już mnie kosztowało więcej niż za nie zapłaciłem, a ile zapłaciłem doskonale wiesz.
Poza tym dzięki, że jesteś obrońcą mojego własnego auta. :)
A! I najlepsze. Intercooler klejony poxiliną...
Ostatnio zmieniony przez Gruber 2013-09-03, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Roadrunner
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-03, 17:54   

Wy chyba zapomnieliście, ze po drodze między Dareczkiem i Heńkiem a Gruberem to auto było przez rok u jakiegoś handlarzyny. Może jego trzeba zapytać "Co to ku*wa jest??" Bo autko podejrzewam "zasuwało" jak porządna pani lekkich obyczajów na parkingu przy wschodniej granicy więc nie dziwie się, że handlarzyna drutował po taniości.
 
 
Cakes
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-03, 18:35   

Na forum jest jeszcze chyba temat Darka z przebiegu prac w jego BiTi, wystarczy wejść w temat, przejrzeć i porównać w jakim stanie sprzedał Darek, a w jakim wrócił samochód do Polski i to przez niezbyt długi okres czasu.
 
 
Melasss 
Forumowicz


Safrane: E350 W207
Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: Szczecin

Wysłany: 2013-09-03, 21:48   

Byłem ją z ciekawości obejrzeć w tą zimę w komisie. Chłopaki chwalili się, że cisnienia na turbinach pozwiększali i "ta safrana tak zapierd*ala, że jak mieliśmy Audi S8 to było słabsze jak się scigaliśmy". Także bankowo Panowie z komisiku przekombinowali to biti.
 
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-09-03, 21:57   

Takim ludziem to łby przy samej d... poucinać by trzeba!
Trzymak kciuki za doprowadzenie biti do stanu idealnego :)
 
 
 
henry71
[Usunięty]


Wysłany: 2013-09-03, 22:11   

to po kolei wkręty były wszystkie spinki i zapinki,wlektryka foteli działała jak należy kupione zostały kompletne ,nadkola sam zakładałem,intercoler oddawany był do regeneracji i to nie w poxiliniarni co do zderzaka miał nawet kratkę hmm.. ale Dodaj sobie do tego brak nadkoli ,intercoler spawany poxiliną żle spasowany zderzak,brak kratki i wyjdzie Ci wynik jak bym miał to auto sprzedać za taką kwotę za jaką Ty kupiłeś i było by w takim stanie jak po naszej renowacji to wolał bym je siekierą porąbać w ramach walki z nudą
 
 
MaciejBiturbo 
Forumowicz


Safrane: 1994, 3000 Biturbo
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 180
Skąd: Radom

Wysłany: 2013-09-09, 20:50   

Trzymam kciuki i mam nadzieję, że nasze BT spotkają się kiedyś na drodze albo jakimś zlocie. Ja sprawy mechaniczne mam już za sobą. Pozostała kosmetyka.
 
 
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2014-04-09, 22:20   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ja żyję!!
Powoli dobiega końca reanimacja auta. Pozostało poczekać na prosiaki (poszły do renowacji) i dokończyć parę pierdół. Sezon otworzyłem 6 kwietnia wraz z Youngtimer Warsaw.
http://www.zlomnik.pl/ind...gorsza-relacja/
 
 
gines16v 
Forumowicz


Safrane: RENAULT SAFRANE 2.5 20V 99'
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Barlinek Zachpom

Wysłany: 2014-04-09, 23:19   

Pełen Szacun :D
_________________

 
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2014-04-09, 23:43   

Wygląda pięknie! Podaj więcej detali na temat prac.
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2014-04-10, 07:44   

Dzięki! Generalnie temat rzeka. Równo rok w warsztacie. Zrobiona masa rzeczy. Od dwukrotnego wywalenia silnika z powodu pękniętej głowicy i remoncie całego zawieszenia, po naprawę pierdół typu nie działające szyby (do końca problem nie zwalczony), reanimacji wiązki wiatraków, odtworzenie kratki zderzaka(dzięki dla koleszków z czeskiego forum), spasowanie elementów po dzwonie, któregoś z poprzednich właścicieli, zabezpieczenia podwozia, uzupełnienia wyposażenia (głośniki, oryginalna wieża, gałka zmiany biegów, koło dojazdowe, lewarek itp....)....
Pozostał mi problem ABS-u, ale o tym w oddzielnym temacie.
Momentami miałem już ochotę ją podpalić..., ale udało się i żyje!
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-04-10, 07:50   

:super: :super: :super:
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2014-04-10, 08:09   

Daroot, dzięki za wszelkie wskazówki i sorry za zawracanie gitary z najdrobniejszą zagwozdką.
 
 
Gruber
[Usunięty]


Wysłany: 2014-05-18, 21:42   

Dla potomnych. Oryginalne halogeny o nr 302-127-056 da się zastąpić halogenami z VW Polo II GT 86c. Pasują bez problemu, mają tylko delikatnie inną fakturę szkła. I jedne i drugie produkcji Helli.
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5640
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2014-05-18, 21:43   

Szacun!!!
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo