Zaawansowane szukanie.

Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
rbk1979
[Usunięty]


Wysłany: 2010-11-23, 22:46   Światła do jazdy dziennej

Witam wszystkich. Jak wiadomo na światłach trzeba jeździć cały rok a ja od dłuższego czasu zastanawiałem się co można zrobić żeby po zapalaniu świateł nie przyciemniało się podświetlenie na tablicy zegarów klimie itp. ( w słoneczny dzień słabo widać). Wpadłem na pomysł montażu świateł do jazdy dziennej które odpalają się po przekręceniu zapłonu i gasną po włączeniu innych świateł ( z wyjątkiem sygnalizacji światłami drogowymi). Miałem otwory w przedniej atrapie na spryskiwacze reflektorów, powiękrzyłem je i oto co wyszło. Efekt jest na prawde fajny nie widać tego na zdjęciu. Lampy są oczywiście z homologacją E4 i RL. Koszt lamp 190zł, montaż ok 2 godzin
 
 
Żuku 
Forumowicz


Safrane: V6/12V-01/07/1996- PH1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 200
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2010-11-24, 01:18   

na zdjęciu widać że ładnie wkomponowane.
 
 
 
Kedar
[Usunięty]


Wysłany: 2010-11-24, 22:57   

Spoko, a teraz poproszę jak to podłączyć :)
 
 
rbk1979
[Usunięty]


Wysłany: 2010-11-25, 00:31   

Podłączenie jest bardzo proste. Występują dwa rodzaje lampek: w jednych są tylko 2 przewody (plus i masa) ale do nich trzeba dokupić dodatkowy przekaźnik który będzie rozłączał je po włączeniu świateł pozycyjnych, ja mam ten drugi rodzaj w którym jest jeszcze 3 kabelek od sterowania. No i teraz tak mase podłączasz do masy auta, plus w miejsce gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu zapłonu (ja wykorzystałem skrzynke bezpieczników pod maską tam zbadałem miernikiem gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu zapłonu) a trzeci kabelek sterujący podłączyłem pod plus świateł postojowych. I teraz po włączeniu zapłonu same zapalają się lampy do jazdy dziennej (bez świateł z tyłu bo nie są wymagane zgodnie z ustawą z maja 2009) po włączeniu każdych innych świateł dzienne gasną z wyjątkiem sygnalizowania światłami drogowymi. Przypominam tylko zainteresowanym montażem takich świateł o HOMOLOGACJI. Na kloszu musi być wybite E4 i RL. Na niektórych lampach z allegro widnieje oznaczenie DRL co nie jest homologacją dla świateł dziennych tylko mijania. Zwróćcie na to uwage bo jest sporo ludzi nabitych w butelke. I jeszcze jedno kupujcie tylko lampy oparte na diodach SMD (są dużo jaśniejsze i trwalsze) To są moje lampki http://allegro.pl/osram-s...1327656874.html I jeszcze artykuł w którym trzeba zwrócić uwagę na wysokość montażu lamp i odległości między nimi. http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
Ostatnio zmieniony przez rbk1979 2010-11-25, 00:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SemenOV
[Usunięty]


Wysłany: 2011-01-01, 07:25   Swiatla do jazdy dzi

W jaki sposуb naleїy ustawiж ¶wiatіa, tak aby byіy do jazdy dziennej zgodnie z przepisami?

Czyli maj± byж przednie i tylne pozycyjne te na dole wі±czone?
 
 
rbk1979
[Usunięty]


Wysłany: 2011-01-01, 11:27   

http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej Tutaj masz odpowiedź na pierwsze pytanie (zwróć uwagę na odległości) http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo a tutaj drugie pytanie
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-05-24, 17:06   

Żeby nie robić nowego tematu, to podłączam się tu.
Czy ktoś montował światła do jazdy dziennej w PHII?
Zastanawiam się nad lokalizacją jak żółte kółko na zdjęciu.
Jak to widzicie?
 
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-24, 18:57   

W mojej okolicy jeździ Safrane ze światłami w tym miejscu.
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-05-25, 08:43   

No to wszystko wskazuje na to że mojej okolicy moja będzie jeździć :D
Ale zanim dzienne, to muszę porządek zrobić z lakierem.
 
 
 
henry71
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-25, 22:49   

Hej dla mnie światła do jazdy dziennej to kasztaniarstwo do potęgi entej
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3526
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-05-25, 23:02   

No więc kiedyś też miałem takie zdanie. Jednak jeżdżąc na co dzień na zwykłych światłach stwierdzam że ma to swoje zalety.
Wiadomo że wstawienia bajeranckich świateł diodowych to festyn a tego chcę uniknąć.
Chciał bym dotrzeć do sytuacji gdzie będą to faktyczne korzyści z zamontowania świateł dziennych i żeby nie wyglądało to "festyniarsko".
Dlatego są to tylko przymiarki i rozważania i się waham.
 
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2012-05-25, 23:18   

czy godzien jesteś nosić męstwo przy ledowej szacie? Nie wahaj się zatem i przystąp do oszczędności zawistnej zawierając element ciągłości układu ledów. Oszczędność dopiszę Ci niebywała wynikająca ze zmniejszonego użycia beterii, a zatem alternator Twój wytrwawszy męki przy h4 popas swój wyprosi przy ledowych świetlikach.
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
henry71
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-26, 07:52   

RedHead napisał/a:
czy godzien jesteś nosić męstwo przy ledowej szacie? Nie wahaj się zatem i przystąp do oszczędności zawistnej zawierając element ciągłości układu ledów. Oszczędność dopiszę Ci niebywała wynikająca ze zmniejszonego użycia beterii, a zatem alternator Twój wytrwawszy męki przy h4 popas swój wyprosi przy ledowych świetlikach.
Red co Ty jarasz wez trochę na zlot :szok:
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-26, 17:51   

Red, pojchałeś po bandzie teraz :D
 
 
pasta
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-26, 19:22   

To Red się stara zaprowadzić kulturę i ętęlajgencję na nasze forum a Wy tak?;)
 
 
kgb5
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-27, 08:40   

pasta, wszystko fajnie, ale tak prawdę mówiąc, to z takim stężeniem alkoholu we krwie nie da się na codzień niestety żyć :D
 
 
maestropl
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-27, 22:04   

miałem w powoli stającym sie cultowym autem:


Może ktoś widzi wioche. Ja widze in plus.
W Safrane można dać to samo ale gabaryt lampy proporcjonalnie musi być większy bo zginie przy rozmiarze auta.
W 19stce ojca jest jeszcze taki patent, tyle że ten nie ma homologacji...:)
http://www.youtube.com/watch?v=dpH2Lt9UNQI

Aktualnie ma to samo co na zdjęciu. Dla niektórych wiochą jest zawieszenie choinki zapachowej dla innego lampy do jazdy dziennej, a trzeci powie że LPG? Ło matko...


PS. Myśle że to jest wiocha
http://www.youtube.com/watch?v=LCzlVEA-wsg
Ostatnio zmieniony przez maestropl 2012-05-27, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RedHead 
Organizator zlotu



Safrane: B545 N°1579 oraz 2.0 16V 98' i S60T5
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1705
Skąd: Weedon Bec

Wysłany: 2012-05-27, 22:10   

maestropl napisał/a:
a trzeci powie że LPG


a czwarty, że ropa dla traktorów


sory, musiałem :rotfl: :rotfl:
_________________
Decentralizacja to przyszłość.
 
 
maestropl
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-27, 22:18   

Nie generalizujmy albowiem ja i tak nie przesiąde sie nigdy na diesla i tyle a to tylko i wyłącznie moje widzimisie. Lecz nie ma to zbyt wiele wspolnego z montażem świateł i wiochą z tegoż płynącą.
 
 
Dany
[Usunięty]


Wysłany: 2012-05-27, 22:30   

Tak to wyglądało w mojej byłej http://imageshack.us/phot.../p1010254f.jpg/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo