Zaawansowane szukanie.

Rura dolotu powietrza
Autor Wiadomość
Cakes 
Forumowicz
*******



Safrane: 1993,PH1,2,2Si,RT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Kwi 2009
Skąd: Kedzierzyn Kozle

Wysłany: 2010-09-22, 23:22   Rura dolotu powietrza

Witam,

Poszukuje materialu (rury), ktory mogby zastapic rure dolotu powietrza.
Zastosowalem spiro (najmniejsza srednica 80mm), jednak karbowana konstrukcja i wieksza srednica, powoduje zasysy zbyt duzej ilosci powietrza i wystrzaly.

Jak pamietam to poprzednia rura miala 75mm srednicy.

Za wszelkie sugestie bede wdzieczny.
_________________
 
 
troja26 
Forumowicz



Safrane: rok.1993, silniczek 3.0 V! wersja RT klimatronik, elektryka szyb, tempomat, i wygoda :D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: woj. opolskie

Wysłany: 2010-09-22, 23:52   

Bez urazy zrezygnuj z gazu ;)
_________________

 
 
franczesko 
Forumowicz



Safrane: 1997, phII, 2.0 16v LPG, RXE
Wiek: 32
Dołączył: 25 Lut 2010
Skąd: zgora

Wysłany: 2010-09-23, 20:33   

troja26 napisał/a:
Bez urazy zrezygnuj z gazu ;)


oj nie zgodzę się! ja już 8000 tyś mam przejechane nowa instalacja zero jakich kolwiek problemów dla mnie TYLKO GAZ już kolejne auto kolejna NOWA instalacja, więc nie :cenzura: głupot że gaz jest do niczego, naprawdę zależy wszystko od doboru generacji do auta.
ale się uniosłem sorki pozdro.
_________________
był:
SUZUKI GS500E 93' 500cm3 49KM czerwony
NISSAN SUNNY 92' 1.4 16v LPG 3d biały
RENAULT MEGANE 96' 1.8D Sedan bordowy
CITROEN XSARA COUPE 98' 1.6 LPG 3d zielony metalic
jest:
RENAULT SAFRANE RXE 97' 2.0 16v LPG zielony metalic
 
 
M1513K 
Forumowicz



Safrane: PH 2 RXE 2.0 16V 2000r.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2010
Skąd: Płock/Gąbin

Wysłany: 2010-09-23, 21:21   

A ja znowu miałem trzy auta z gazem, z czego w dwóch zakładałem "ja". I powiem tak: NIGDY WIĘCEJ GAZU !
_________________
 
 
Cakes 
Forumowicz
*******



Safrane: 1993,PH1,2,2Si,RT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Kwi 2009
Skąd: Kedzierzyn Kozle

Wysłany: 2010-09-23, 22:48   

troja26, gdzies napisalem, ze mam gaz?? Nawet w opisie auta nie mam, ze ma gaz. Poprosze o odpowiedz do tematu, bo to raczej nie jest z nim zwiazane.

Rura dolotowa uszkodzona poprzez korozje. Rozkruszyla mi sie w reku gdy ja zdjalem.
_________________
 
 
Daroot 
Moderator
Daroot Garage



Pomógł: 76 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2010-09-23, 22:52   

Nie ma czegoś takiego jak zbyt duża ilość zasysanego powietrza w wolnossącym silniku. To znaczy jest, ale w Twoim przypadku nie ma to żadnego znaczenia.
Silnik może mieć tylko opory wciągania powietrza.
Wydaje mi się że Twój problem nie jest związany z rurą dolotu powietrza, gdyż czy jest ona zamontowana czy nie - nie powinno to mieć żadnego znaczenia.
_________________
www.wynajmij-mnie.eu
 
 
Cakes 
Forumowicz
*******



Safrane: 1993,PH1,2,2Si,RT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Kwi 2009
Skąd: Kedzierzyn Kozle

Wysłany: 2010-09-23, 22:54   

Daroot, ma znaczenie. Jak jest sciagnieta to juz w ogole obroty wariuja jak szalone.
_________________
 
 
Daroot 
Moderator
Daroot Garage



Pomógł: 76 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2010-09-23, 23:05   

Cakes napisał/a:
Daroot, ma znaczenie. Jak jest sciagnieta to juz w ogole obroty wariuja jak szalone.


Dziwna sprawa. Mądre książki i teoria mówią że nie ma znaczenia przy wolnych obrotach...

Co innego na wyższych obrotach - to tak. Dlatego nawet stosuje się doloty o zmiennej długości w zależności od prędkości obrotowej i tak samo długość dolotu ma znaczenie dla przesunięcia momentu obrotowego.

Co do Twojego przypadku, przychodzi mi do głowy pomysł że to jakaś nieszczelność w Twoim silniku - typu kolektor ssący, przepustnica. W momencie gdy rura jest założona, silnik ma pewne opory które musi pokonać by zaczerpnąć powietrza i obroty się normują.

Kiedy rura jest zdjęta - oporów nie ma praktycznie żadnych, silnik ciągnie powietrze przez filtr powietrza i także innymi nieszczelnościami - tak sobie to tłumaczę.

Ja szukałbym pod tym kierunkiem, gdyż nie spotkałem jeszcze silnika który zmieniałby charakterystykę pracy na wolnych obrotach, w zależności od tego czy ma dolot czy nie.
_________________
www.wynajmij-mnie.eu
 
 
Cakes 
Forumowicz
*******



Safrane: 1993,PH1,2,2Si,RT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Kwi 2009
Skąd: Kedzierzyn Kozle

Wysłany: 2010-09-23, 23:11   

Daroot, na wolnych jest wszystko OK. W momencie kiedy dodam gazu np. na biegu jalowym, to w okolicy hmmm 3-4000 obr/min pojawia sie strzal, ktory wczesniej nie wystepowal, tylko po zamontowaniu nowej rury.

Fakt autko troszke stalo w garazu bo nie mialem czasu, aby przy nim dlubac. Jednak tak jak wczesniej pisalem gdzie indziej, bez rury autko chodzilo jak traktor, jednak obroty lataly jak szalone. Dodam, ze test byl robiony zaraz po zdjeciu starej rury. Przed zdjeciem rury wszystko bylo w porzadku.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy