Zaawansowane szukanie.

Wymiana Climatronic na zwykłe pokrętła
Autor Wiadomość
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 164
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-04, 08:31   Wymiana Climatronic na zwykłe pokrętła

Denerwuje mnie powoli mój panel. Poporostu mi nie podchodzi i wolałbym mieć zwykłe pokrętełka . Teraz pytanie, czy jeżeli kupię sobie taki zwykły panel to wystarczy odpiąć jedno i podłączyć drugie ? Czy to już bardziej skomplikowana sprawa ?

W razie czego rozumiem, że wszystkie sobie takie same bez względu, czy to jest 2,5 2,2 itd ?
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3462
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-04, 09:19   

Szczerze mówiąc to ja na żywo nie widziałem jeszcze szafki z pokrętłami, nie mówiąc o rozkręcaniu panelu.
Jednak wydaje mi się że pokrętła to mechaniczne sterowanie mieszalnikiem pewnie za pomocą linek.
Wydaje mi się że razem z panelem musiał byś wymienić cały mieszalnik, lub rozbebeszyć wszystko żeby zamienić silniczki na linki :przestraszony:

A co jest takiego wkurzającego w climatroniku?
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2017-09-04, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 772
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-09-04, 11:03   

o m g .
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1649
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-09-04, 14:53   

Nie rozumie, co mogłoby mnie przekonać do cofnięcia się do pokręteł? :szok: Tym bardziej że jak patrys4891, pisze prawdopodobnie wiązało by się to z wymianą niemal wszystkiego pod deską.Raz widziałem takiego golasa PH I 2,2.107 km.Nawet lusterek elektrycznych nie miał :P
_________________

 
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 164
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-04, 17:01   

Nie ma opcji, żeby było na nogi i na szybę. Jak właczam nawiew na szybę to włącza sięA.C i nie da się wyłączyć. Już nie mówiąc, że nie zapamiętuje opcji.
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1649
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-09-04, 18:41   

To wymień panel klimatronika.Kilka śrubek i 10 min roboty ;)
_________________

 
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 164
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-04, 19:54   

Krótko mówiąc nie da się jak rozumiem :) Ale przeznacie, że nie jest to normalne, że po naciśnięciu guzika od nadmuchu szyby przedniej nie da wyłączyć się A.C ?
 
 
Daroot 
Organizator zlotu
Daroot Garage



Pomógł: 113 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 5600
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2017-09-04, 20:49   

Naucz się korzystać z funkcji AUTO jeśli system jest SPRAWNY, doskonale radzi sobie z funkcjami klimatronika.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
michalkrk 
Forumowicz



Safrane: 1999, Phase II, 2.5, RXE
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 602
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-09-04, 20:56   

Moim zdaniem nadmuch na szybę działa logicznie bo przynajmniej ja zawsze stosowałem nawiew na szybę w każdym aucie jak był deszcz (czyli w środku parowało itp.) A co daje nawiew na szybę przy parowaniu bez AC? Morduje się a i tak będzie zaparowane i tak.

W Safrane założyli, że opcja nawiewu na szybę - odpowiednio nazwana w instrukcji "przycisk usuwania zaparowania -szronu z przedniej szyby" będzie używana w konkretnie określonych sytuacjach. Do tego należy dodać, że oprócz niemożliwości wyłączenia AC w tej opcji nie ma również możliwości włączenia obiegu zamkniętego/wewnętrznego co również z wiadomych względów jest logiczne. Pytanie ile osób (i nie chodzi o to forum ale ogólnie kierowców) jeździ z zamkniętym obiegiem w deszczu..

Moim skromnym zdaniem logika działania całego klimatronika (kierunki nawiewu, siła nadmuchu itp.) w Safrane była świetna w porównaniu do np. Laguny II faza 2.
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1678
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-09-05, 07:46   

Dokładnie . Jak weźmiesz na auto to nadmuch idzie też na szybę bez klimy .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 164
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-05, 10:09   

SURU napisał/a:
Dokładnie . Jak weźmiesz na auto to nadmuch idzie też na szybę bez klimy .

Idzie na szybę i nogii jednocześnie. Wówczas nie jest to zbyt wydajne jeśli chodzi o szybę.

Chciałem mieć opcje pełnrgo dmuchania na szybę bez A.C i nie wnikajmy dlaczego
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3462
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-05, 10:28   

Zasada jest prosta - paruje szyba to dajesz wichurę na szybę. Jak odparuje, to włączasz auto.
Jeżeli szyby ciągle parują, znaczy że jest duża wilgoć w środku. O ile nie jest to deszczowy dzień i nie wsiadło właśnie 4 ludzi w przemoczonych ubraniach, to znaczy że coś jest źle.
_________________
:)
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1678
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-09-05, 10:56   

A więc albo masz nieszczelny oring czujnika nad gejami albo połączenie dwururek przy nagrzewnicy albo brak filtra kabinowego spowodował zatkanie brudem odpływu pod auto albo woda przecieka do auta :) Dodam jeszcze tylko tyle ,że jeśli brud zamulił parownik i odpływ to niedługo możesz poczuć spaleniznę w aucie gdyż woda zanim spłynie na nogi to wcześniej przeleci przez dmuchawę i jej kostkę :)
_________________
You Brought Two Too Many .
Ostatnio zmieniony przez SURU 2017-09-05, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3462
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-05, 11:10   

SURU, skąd te wnioski? Autor nic nie pisał że mu paruje czy coś a wspominał tylko tym że oczekuje konkretnego ustawienia, którego nie jest w stanie uzyskać z panelu.
_________________
:)
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 1678
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-09-05, 11:32   

Sam napisałeś o parowaniu . Ja tylko coś tam dodałem.
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3462
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-05, 11:37   

Tak, tylko ja napisałem o zasadzie działania i zamyśle twórców. Plus dodałem że może chęć zmiany sposobu działania nie wynika ciągłego parowania, czego nie wiemy.
A Ty napisałeś że Tomkatowi paruje bo to i to.

Mniejsza to to, bo zbaczamy z tematu głównego :)
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2017-09-05, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 164
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-10-12, 18:55   

SURU napisał/a:
A więc albo masz nieszczelny oring czujnika nad gejami albo połączenie dwururek przy nagrzewnicy albo brak filtra kabinowego spowodował zatkanie brudem odpływu pod auto albo woda przecieka do auta :) Dodam jeszcze tylko tyle ,że jeśli brud zamulił parownik i odpływ to niedługo możesz poczuć spaleniznę w aucie gdyż woda zanim spłynie na nogi to wcześniej przeleci przez dmuchawę i jej kostkę :)


Nie wspominałem o parowaniu, ale po dłuższej obserwacji, wiem, że w samochodzie paruje po mimo dmuchawy na full. Dopiero jak włącze AC para z szyb uchodzi momentalnie. Filtra kabinowego nie ma na 100%, bo przy nabijaniu klimatyzacji śmiali się, że ktoś założył pończochę.

Teraz pytanie jak się dostać do tych kanałów, ile i jest no i ogólnie jak to udrożnić, o ile jest zapchane :)
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3462
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-10-13, 07:26   

Nad nogami pasażera wyjmujesz schowek, wiatrak i w stronę środka samochodu będziesz miał parownik.
Umiejętności akrobatyczne i trzy łokcie w ręku mile widziane :D
_________________
:)
 
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 1649
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-10-13, 10:07   

Jeśli mowa o kanałach nadmuchowych to na 100 % się rozkleiły :kwasny: Niemal wszystkie Safranki na to cierpią :P Te rury są składane z dwóch części i mają sklejane ranty które po latach się rozklejają.Żeby się do nich dostać trzeba zrzucić niestety kokpit :( Dla niewprawionego ale zdolnego manualnie to jedno popołudnie roboty.
_________________

 
 
 
patrys4891 
Organizator zlotu



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 3462
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-10-13, 11:17   

Jacek, rozwalające się kanały to jedno, ale za parowanie szyb raczej nie będą one odpowiedzialne.
Przyczyną może być zasyfiony parownik klimy, zapchany filtr kabinowy (tu nie ma więc ta opcja odpada), wilgoć w samochodzie, zamknięty obieg powietrza.
Jak wyeliminujesz wszystkie te czynniki, to parowania nie będzie.

Oczywiście pomijam ekstremalne sytuacje typu 1 listopada wsiada do samochodu cała rodzinka przemoknięta od deszczu. Wtedy to podpada pod dużą ilość wilgoci w samochodzie :hyhy:
_________________
:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy 

phpBB by przemo