Zaawansowane szukanie.

Wymiana Climatronic na zwykłe pokrętła
Autor Wiadomość
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2015
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-04, 09:31   Wymiana Climatronic na zwykłe pokrętła

Denerwuje mnie powoli mój panel. Poporostu mi nie podchodzi i wolałbym mieć zwykłe pokrętełka . Teraz pytanie, czy jeżeli kupię sobie taki zwykły panel to wystarczy odpiąć jedno i podłączyć drugie ? Czy to już bardziej skomplikowana sprawa ?

W razie czego rozumiem, że wszystkie sobie takie same bez względu, czy to jest 2,5 2,2 itd ?
 
 
patrys4891 
Moderator



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-04, 10:19   

Szczerze mówiąc to ja na żywo nie widziałem jeszcze szafki z pokrętłami, nie mówiąc o rozkręcaniu panelu.
Jednak wydaje mi się że pokrętła to mechaniczne sterowanie mieszalnikiem pewnie za pomocą linek.
Wydaje mi się że razem z panelem musiał byś wymienić cały mieszalnik, lub rozbebeszyć wszystko żeby zamienić silniczki na linki :przestraszony:

A co jest takiego wkurzającego w climatroniku?
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2017-09-04, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
artho 
Forumowicz


Safrane: ph2 2.5 20V 2000, ph1 2.0 8V 93 (dawniej)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 02 Lut 2012
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-09-04, 12:03   

o m g .
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Wiek: 59
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-09-04, 15:53   

Nie rozumie, co mogłoby mnie przekonać do cofnięcia się do pokręteł? :szok: Tym bardziej że jak patrys4891, pisze prawdopodobnie wiązało by się to z wymianą niemal wszystkiego pod deską.Raz widziałem takiego golasa PH I 2,2.107 km.Nawet lusterek elektrycznych nie miał :P
_________________

 
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2015
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-04, 18:01   

Nie ma opcji, żeby było na nogi i na szybę. Jak właczam nawiew na szybę to włącza sięA.C i nie da się wyłączyć. Już nie mówiąc, że nie zapamiętuje opcji.
 
 
Jacek957 
Klubowicz



Safrane: 1995 V6 3,0 RT Allrad Zmodyfikowana do Baccary(bez pneumatyki)
Pomógł: 5 razy
Wiek: 59
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: Legnica

Wysłany: 2017-09-04, 19:41   

To wymień panel klimatronika.Kilka śrubek i 10 min roboty ;)
_________________

 
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2015
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-04, 20:54   

Krótko mówiąc nie da się jak rozumiem :) Ale przeznacie, że nie jest to normalne, że po naciśnięciu guzika od nadmuchu szyby przedniej nie da wyłączyć się A.C ?
 
 
Daroot 
Moderator
Daroot Garage



Pomógł: 112 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Iława / Olsztyn

Wysłany: 2017-09-04, 21:49   

Naucz się korzystać z funkcji AUTO jeśli system jest SPRAWNY, doskonale radzi sobie z funkcjami klimatronika.
_________________
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
 
 
michalkrk 
Forumowicz



Safrane: 1999, Phase II, 2.5, RXE
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: 2017-09-04, 21:56   

Moim zdaniem nadmuch na szybę działa logicznie bo przynajmniej ja zawsze stosowałem nawiew na szybę w każdym aucie jak był deszcz (czyli w środku parowało itp.) A co daje nawiew na szybę przy parowaniu bez AC? Morduje się a i tak będzie zaparowane i tak.

W Safrane założyli, że opcja nawiewu na szybę - odpowiednio nazwana w instrukcji "przycisk usuwania zaparowania -szronu z przedniej szyby" będzie używana w konkretnie określonych sytuacjach. Do tego należy dodać, że oprócz niemożliwości wyłączenia AC w tej opcji nie ma również możliwości włączenia obiegu zamkniętego/wewnętrznego co również z wiadomych względów jest logiczne. Pytanie ile osób (i nie chodzi o to forum ale ogólnie kierowców) jeździ z zamkniętym obiegiem w deszczu..

Moim skromnym zdaniem logika działania całego klimatronika (kierunki nawiewu, siła nadmuchu itp.) w Safrane była świetna w porównaniu do np. Laguny II faza 2.
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-09-05, 08:46   

Dokładnie . Jak weźmiesz na auto to nadmuch idzie też na szybę bez klimy .
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
Tomkat 
Forumowicz


Safrane: 1999 2,5l
Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2015
Skąd: Kielce/Suchedniów

Wysłany: 2017-09-05, 11:09   

SURU napisał/a:
Dokładnie . Jak weźmiesz na auto to nadmuch idzie też na szybę bez klimy .

Idzie na szybę i nogii jednocześnie. Wówczas nie jest to zbyt wydajne jeśli chodzi o szybę.

Chciałem mieć opcje pełnrgo dmuchania na szybę bez A.C i nie wnikajmy dlaczego
 
 
patrys4891 
Moderator



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-05, 11:28   

Zasada jest prosta - paruje szyba to dajesz wichurę na szybę. Jak odparuje, to włączasz auto.
Jeżeli szyby ciągle parują, znaczy że jest duża wilgoć w środku. O ile nie jest to deszczowy dzień i nie wsiadło właśnie 4 ludzi w przemoczonych ubraniach, to znaczy że coś jest źle.
_________________
:)
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-09-05, 11:56   

A więc albo masz nieszczelny oring czujnika nad gejami albo połączenie dwururek przy nagrzewnicy albo brak filtra kabinowego spowodował zatkanie brudem odpływu pod auto albo woda przecieka do auta :) Dodam jeszcze tylko tyle ,że jeśli brud zamulił parownik i odpływ to niedługo możesz poczuć spaleniznę w aucie gdyż woda zanim spłynie na nogi to wcześniej przeleci przez dmuchawę i jej kostkę :)
_________________
You Brought Two Too Many .
Ostatnio zmieniony przez SURU 2017-09-05, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrys4891 
Moderator



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-05, 12:10   

SURU, skąd te wnioski? Autor nic nie pisał że mu paruje czy coś a wspominał tylko tym że oczekuje konkretnego ustawienia, którego nie jest w stanie uzyskać z panelu.
_________________
:)
 
 
 
SURU 
Klubowicz



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Paź 2012
Skąd: Opole Lubelskie

Wysłany: 2017-09-05, 12:32   

Sam napisałeś o parowaniu . Ja tylko coś tam dodałem.
_________________
You Brought Two Too Many .
 
 
patrys4891 
Moderator



Safrane: 99 phII 2,9 V6 24V manual
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Maj 2012
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-09-05, 12:37   

Tak, tylko ja napisałem o zasadzie działania i zamyśle twórców. Plus dodałem że może chęć zmiany sposobu działania nie wynika ciągłego parowania, czego nie wiemy.
A Ty napisałeś że Tomkatowi paruje bo to i to.

Mniejsza to to, bo zbaczamy z tematu głównego :)
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2017-09-05, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


 Podobne Tematy